Tim speelt de beste vriend van Ciske

KAPELLE – Tim Klumpers (9) uit Kapelle maakt woensdagavond zijn debuut in de musical Ciske de Rat, in het Chassé Theater in Breda. Hij speelt Dorus, het vriendje van Ciske.

Tim Klumpers uit Kapelle speelt mee in de musical Ciske de Rat.

Foto: Patrick van der Touw

 

‘Oeh, ik heb er zo’n zin in!’ Tim lacht van oor tot oor en klapt in zijn handen. Het is woensdagmiddag. Nog een paar uur tot hij op het podium staat. Tim kan niet wáchten. ,,Al die mensen die naar me kijken! Dat is gewoon heel vet! Dan zien ze wat je kan.”

Tim speelt Dorus, het vriendje van Ciske. ,,Ik wilde ook graag Ciske zijn, maar ik ben heel blij met deze rol. Dorus zit in een rolstoel, omdat hij een ziekte heeft. Hij gaat dood in de musical, maar hij doet ook hele lieve dingen. Hij geeft een boek aan Ciske en hij vraagt of Ciske naast hem mag komen zitten in de klas.”

Tim zingt een solo in de musical. ,,Ik zing: ‘Ik heb een kast vol mooie boeken, een ingelijste kaart, zodat ik op kan zoeken waar Ciske vaart.'” Tim zet moeiteloos een Amsterdams accent op. ,,Dan moet je met een dikke L praten.”

Zenuwen? Daar heeft Tim geen last van. ,,Ik ben alleen maar heel blij op het podium.”

(artikel PZC Regio / Cornelleke Blok / 15 maart 2017)

http://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/tim-speelt-de-beste-vriend-van-ciske~a09fb7ca/

Geef een reactie

