Floris Puts op de bühne in eigen stad

DOLFJE WEERWOLFJESpelen in zijn eigen woonplaats Zoetermeer;  voor Floris Puts, eerder te zien in Billy Elliot, is het een droom die uitkomt. Morgen staat hij in een uitverkocht Stadstheater als Timmie in de musical Dolfje Weerwolfje.

,,Super cool”, noemt de 11-jarige Floris het feit dat hij zondagmiddag in Zoetermeer de rol van Timmie, het vriendje van Dolfje Weerwolfje, vertolkt. ,,Ik heb alle leerlingen uit mijn oude schoolklas gevraagd of ze komen kijken. Het is voor mij nog even spannend of ze erbij kunnen zijn. Maar mijn ouders, broer en zus zijn er sowieso!”
De musical Dolfje Weerwolfje wordt geproduceerd door Rick Engelkes Theater Producties en is gebaseerd op de kinderboekenreeks van Paul van Loon. Hoofdpersoon is Dolfje, een jongetje dat in de nacht voor zijn zevende verjaardag verandert in een weerwolf. Floris: ,,Timmie, mijn personage in de musical, vindt het in eerste instantie heel eng dat zijn vriendje verandert. Maar daarna trekt hij bij. Hij is trots op Dolfje en vindt het vooral heel vet!”

Hoofdrol
De rol van Timmie is Floris op het lijf geschreven. Toch heeft hij in eerste instantie geauditeerd voor de hoofdrol: Dolfje. ,,Ik was net klaar met Billy Elliot toen mijn moeder mij wees op de auditie voor Dolfje. Dat doet ze vaker; het afstruinen van internet op zoek naar mooie rollen voor mij. Ik deed auditie voor het weerwolfje, maar helaas bleek ik te groot te zijn.”

Toch is Floris nu blij dat hij in de huid kruipt van Timmie. ,,Hij is spontaan en blij, net als ik dat ben. Ik herken mezelf erin en dat maakt het spelen extra leuk!”

Zondag zitten er bijna 800 mensen in de zaal voor Floris en de andere acteurs en actrices. Het spelen voor bekenden maakt dat Floris het extra goed wil doen, met zenuwen tot gevolg. ,,Om wat afleiding te zoeken, zal ik gaan tafelvoetballen, zoals ik wel vaker doe. Tien minuten voor opkomst kom ik in opperste concentratie en denk ik alleen nog maar aan de voorstelling.” Aan een mascotte of een ander bijgeloof, doet Floris niet. ,,Als je in jezelf gelooft, kom je verder.”

Maar ook Floris heeft momenten gekend dat hij last had van zijn zenuwen. Zoals de keren dat schrijver Paul van Loon in het publiek zat. ,,Het was spannend, maar naderhand kregen we het compliment dat we het goed gedaan hadden.”

(artikel 7 januari 2017/ AD / MarloesNuijten)

http://www.ad.nl/zoetermeer/floris-puts-op-de-buhne-in-eigen-stad~a41323c4/

Geef een reactie

