Ik heb een geweldige tijd gehad in Billy Elliot!

Toen ik mee deed aan de auditie rondes had ik nooit verwacht dat ik een rol zou krijgen. Toch ben ik uiteindelijk aangenomen als de balletdanseres Margaret Gormley. Toen de repetities begonnen, werd de lat meteen hoog gelegd. Dit was zeker een uitdaging maar ook ontzettend leuk dus! Er moest veel worden aangeleerd in een vrij korte periode. Ik heb mogen werken met de top choreografen en regisseurs uit Amerika en Engeland. Zij hebben mij en de andere meisjes en jongens de dansen aangeleerd en dit hebben we heel vaak herhaalt. Uiteindelijk toen alle dansen op zijn best waren, zijn we begonnen met de generale repetities in het theater. Dit was ontzettend spannend! We kregen onze kleding aan, oefende met de schoenenwissels en met waar we moesten staan en opkomen.
esmee
Na een bepaalde periode van oefenen mochten we beginnen met voorstellingen spelen. Ik vond dit geweldig! Het gevoel dat ik kreeg telkens als ik weer op dat mooie podium mocht staan, is onbeschrijvelijk. Er werd door de organisatie goed op ons gelet en voor ons gezorgd. Genoeg water drinken en fruit eten in de pauze was een belangrijk iets. De cast bestond uit ontzettend lieve en leuke mensen. Je kon altijd met ze lachen en ik vond het heel fijn om met hun te mogen samenwerken. Ook de kindercast bestond uit geweldige kindertjes. Stuk voor stuk bijzonder op hun eigen manier. Het was altijd gezellig en we hadden een sterke band met z’n allen.
Kortom, ik heb een geweldige tijd gehad in Billy Elliot! Een ervaring om nooit te vergeten!
Esmée Lemmers
Geef een reactie

