Verslag musical Amandla Mandela

In december ben ik begonnen met de repetities voor de musical van Amandla Mandela. De repetities werden gehouden in Amsterdam. Ik ging samen met alle kinderen oefenen om zo goed mogelijk te acteren, zingen en dansen. De rol die ik speelde was de rol van de jonge Nelson Mandela. Ik had veel tekst en moest ook veel zingen en dansen. Dat vond ik geweldig! In totaal waren er 5 jongens die de jonge Nelson ook speelde. In de kerstvakantie moest ik voor het eerst repeteren met de gehele kindercast en later pas met de volwassencastleden.

11 (1)

Zelf vond ik het helemaal niet erg om geen vakantie te hebben. Mijn grote avontuur was begonnen en ik wilde graag repeteren. Het was best zwaar af en toe en we maakten lange dagen. Omdat het voor mij de eerste keer was dat ik meedeed aan een echte grote musical productie moest ik heel goed opletten en veel luisteren. Gelukkig had ik een hele goede zangcoach en kinderbegeleidster. Zij stelde mij echt op mijn gemak en ik kon alles vragen en zeggen als ik iets niet snapte. We hadden best een druk en vol schema. Eenmaal thuis aangekomen na het repeteren moest ik ook nog mijn doorgaan om mijn tekst te leren.

Het allerleukste vond ik repteren in het Delamar theater zelf in Amsterdam. De reden waarom ik dat het leukst vond was omdat het dan allemaal echt werd. De grote zaal zag ik met alle lege stoelen waarop later de bezoekers konden gaan zitten. Ook zag ik veel foto’s van bekende acteurs en posters van nieuwe musicals. De kleedkamers, het decor en de kleding die wij gingen dragen tijdens de musical. Daar ontmoette ik ook de bandleden van de musical die allemaal hun eigen instrument speelde. Het plaatje was compleet.

11 (2)

De volwassencastleden leerde ik ook steeds beter kennen. Zij waren super aardig voor alle kinderen die mee speelde. Ze stonden open om ons allemaal zo goed mogelijk te helpen. Wat ik erg bijzonder vond de waren de Zuid Afrikanen die de Engelse taal spraken. Zij lachten veel en speelde ook met ons backstage. Zij konden echt heel erg mooi zingen in het Afrikaans. Het was dan een groot feest.

Nu ik mee heb mogen spelen in een echte grote musical productie wil ik nog meer acteren, zingen en dansen! Er is een hele nieuwe mooie wereld voor mij opengegaan. Door goed te kijken naar de volwassencastleden heb ik veel gezien en geleerd op acteer gebied. Ook heb ik er hele mooie vriendschappen aan over gehouden met de kinderen maar ook met de volwassen.

11 (3)

Ik hoop echt dat ik in de toekomst alle kinderen en de volwassencastleden nog een keer mag tegenkomen als weer ergens auditie voor ga doen. Door deze mooie ervaring weet ik nu waar ik voor ga vechten in de toekomst. Dat is mijn passie volgen > musicals, zingen en dansen!

Graag wil ik Bos theaterproducties bedanken, de kinderbegeleidster, zangcoach, volwassencast, de Zuid-Afrikanen en alle kinderen het was geweldig!

Ubuntu!

11 (4)Amaro

Geef een reactie

