Ik zal me even voorstellen

Mij werd gevraagd of ik een stukje wilde schrijven voor de site van jong musicaltalent :), natuurlijk wil ik dat!

isabel

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Isabel Diaferia, ik ben 14 jaar oud en ik kom uit het mooie Limburg! Mijn passie is, jawel, musicaltheater 🙂 Vanaf dat ik ongeveer 5 jaar oud was ben ik erachter gekomen dat alleen ballet, dwarsfluit, zingen of acteren me niet tevreden houdt, want wat is er nu leuker om het allemaal tegelijk te doen? Dan kom je inderdaad snel bij musical uit… Mijn 1e musical was Zorro, dat is alweer een tijdje geleden, 2011 om precies te zijn. Toen ontdekte ik pas echt hoe leuk het was om in een musical te staan! Na Zorro volgde vele audities, met veel teleurstellingen. Wie had ooit nog gedacht dat een 14 jarige in een notabene kinderproductie mocht gaan spelen? Ik niet in ieder geval…Maar toen kwam na de auditie van Sprookjesboom de musical toch die mail met het goede nieuws…

 

Sprookjesboom de musical een wonderlijk muziekfeest van Efteling theaterproducties…

Ik stapte er geheel neutraal in, omdat ik totaal niet wist wat ik kon verwachten van een musical voor hele jonge kinderen, met poppen en maar 6 volwassen acteurs. Dat was namelijk wel iets anders dan Zorro. Na de e-mail zat ik na een half uur al in een ( onwijs gezellige maar oh-zo-drukke ) groepsapp met alle kids met een vaste rol waar iedereen kennis met elkaar maakte. De eerste repetities volgden en het was een feest! Elke week naar de Efteling om te repeteren achter de Caroussel in het park of in het decor van Pinokkio… het was geweldig. Ik kreeg langzaam aan een beeld van de show, en toen de volwassenen erbij kwamen was het plaatje al bijna compleet. Wat me erg opviel is dat het niet een standaard ´´Kijk, dit is een boom´´ kinderverhaal is. De kracht van de voorstelling is dat het leuk is voor jong en oud. Dat klinkt cliché, maar de verborgen grappen voor de volwassenen maakte het dat je soms alleen zware mannen stemmen hoorden, gepaard met schaterlachen van vrouwen, onwijs leuk!

 

Na een onwijs mooie première gingen we touren en ik mocht met mijn groepje ( Lieke van den Akker, Britta Caris en Floris Vaarhorst ) in het oosten van het land! En toen begon de tour… een tour die me zoveel moois heeft gebracht! Elke keer in een ander theater, hoe leuk is dat! Ik heb vrienden voor het leven gemaakt, herinneringen… Ik zal nooit vergeten hoe het was om 3,5 uur, jawel, 3,5 uur voor de show aanwezig te zijn om te repeteren met de kinderen die voor één keer mee mochten doen met de show. Om ze telkens uit te leggen dat je rechts naar voren moest lopen als Heks achter ons kwam staan. Wat trouwens vaak mis ging, de wisselkids (zoals we ze noemden) waren vaak nog helemaal in trans van de voorstelling :’) Ja, het was af en toe even doorzetten maar dan had je op het einde van de dag weer een mooie show gespeeld, met blije pappa’s en mamma’s van de wisselkids en een trotse ik. Want wat was ik blij als dat ene drukke jongetje wat niet wilde luisteren een diepe buiging maakte met een lach van hier tot Malaga…dat is mooi om te zien….Als het kan zou ik hier een boek over kunnen schrijven maar ik ga jullie de details (voor nu) besparen. Sprookjesboom de musical een wonderlijk muziekfeest… een musical vol blije kinderen die op het puntje van hun stoel zaten.. een musical vol humor…voor jong en oud.. en een musical die ik nooit zal vergeten, want wat heb ik een tijd gehad!

Hopelijk tot snel!

 

liefs, Isabel

Geef een reactie

