Hoi ik ben Berend Jan, ik ben 10 jaar oud en ik speelde in Billy Elliot

Toen ik acht was deed ik auditie voor Billy Elliot en ik werd gekozen om deel te nemen aan de Billy ElliotsCool. Een jaar lang trainden we knalhard met een grote groep jongens; ballet, tapdans, acrobatiek, moderne dans, zang, pilates. Voor mij was het allemaal nieuw en leuk, ik had nooit gedanst alleen aan turnen gedaan. Het was best moeilijk dat er elke twee maanden jongens afvielen. Aan het eind van het eerste jaar, net voor de zomervakantie, kreeg ik te horen dat ook voor mij ‘het doek viel’; vooral bij ballet kwam ik wat te kort voor de zware hoofdrol. Natuurlijk was ik verdrietig en teleurgesteld maar gelukkig mocht ik al snel weer auditie doen en werd ik gekozen om mee te doen met de show Christmas Spectaculair van De Dutch Don’t Dance Division.

In januari miste ik Billy Elliot en deed ik auditie voor de bijrol “Tall boy”, met drie andere jongens werd ik gekozen voor cast 2. In mei maakte ik kennis met alle kinderen die in cast 2 zaten en al snel vormden wij een hechte vriendengroep. Ook met jongens en meiden van andere casts kreeg ik contact. Ook leerde ik de suuuuuuper leuke en altijd gezellige kinderbegeleiding kennen. En niet te vergeten de volwassenen cast. We moesten altijd een uur van tevoren in het circustheater zijn, de sfeer was er heel gezellig, we deden backstage altijd leuke dingen. En af en toe namen we de kinderbegeleiding in de maling.

BILLYTall Boy (Berend Jan), Bas (Boksleraar), Small Boy (Roar)

BILLY2Cast 2: De Citroentjes samen met Billy Nick

 

Dit was een hele mooie, bijzondere en leerzame ervaring.

Hopelijk kan ik dit nog een keer meemaken. Groetjes van Berend Jan Koole

Geef een reactie

