Belle Zimmerman

Hallo allemaal,

Ik ben Belle Zimmerman en ik ben 14 jaar. Samen met mijn vader, moeder, zus, hond en 2 katten woon ik in Bussum. Al toen mijn zus (Noa) en ik heel klein waren zongen we met z’n tweeën en voerden we toneelstukjes op voor onze ouders, in gekke verkleedkleren. Ook speelde mijn vader gitaar en zongen we met z’n vieren mee.

Toen ik zeven jaar was zagen Noa en ik op tv een reclamespotje  voorbij komen. Het was voor de auditie van The Sound Of Music en we vroegen aan onze moeder of we mee mochten doen. Een paar weken later zaten we in de auto naar de Efteling, voorbereid op de auditie. We verwachtten er niet veel van, er bleken 2000 kinderen mee te doen! In elke auditieronde moesten we verschillende dingen doen; zingen, dansen en dat combineren. Een tv-programma, gepresenteerd door Sipke-Jan, filmde alle auditierondes en elke keer als Noa en ik door waren werden we geïnterviewd. Helaas vielen we in de laatste ronde af.

Een paar maanden later deden we auditie voor de musical Ciske de Rat. Na een hele dag auditie kreeg ik de rol van Cootje, één van de kinderen uit Ciskes klas. Het is super om mee te maken hoe het gaat in zo’n grote professionele musical. Ik was pas negen jaar, dus dat is geweldig als kind. Nadat we de allerlaatste voorstelling van Ciske mochten spelen, ben ik gevraagd te auditeren voor de Mary Poppinsschool, voor de rol van Jane. Hier kreeg ik een jaar lang zang– , dans– en acteerlessen om opgeleid te worden voor de musical. Helaas stopte de musical vlak voor dat ik zou gaan spelen, daar was ik toen erg verdrietig over.

belle1

Als Cootje in Ciske de Rat met klasgenoot Francientje (2009)

belle2

Onze kindergroep van Ciske met Danny de Munk als grote Ciske

 

In het voorjaar daarna (april 2011) auditeerde ik voor Droomvlucht de Musical en kreeg ik de rol van Amyra, de dochter van de elfenkoning. Het was een hartstikke leuke tijd, vooral omdat er zoveel kinderen in mee speelden. De musical speelde in het Eftelingtheater, dus onze ouders glipten regelmatig het park in om een ritje in Joris en de Draak te maken. Misschien is het ook leuk om te weten dat ik naast de rol van Amyra ook een boswezen speelde, één van de kleine elfjes in het elfenrijk en ik de voorstelling mocht openen. Hierdoor had ik enorm veel omkledingen waarvan  sommige heel erg snel moesten. Daarvoor stonden er dan drie mensen in de coulissen om me te helpen en Rosanne (Waalewijn) deed altijd snel even mijn boswezen mutsje recht na zo’n snelverkleding.

belle3

In Droomvlucht als Amyra met mijn elfenouders; Koning Oberon (Rein Kolpa) en Koningin Titania (Rosalie de Jong)

belle4

Als boswezen in Droomvlucht (links)

 

Na Droomvlucht kreeg ik na een auditie de rol van Kleine Fiona in Shrek de Musical. Ik zong samen met Anouk Maas en Vajèn van den Bosch driestemmig het nummer ‘Ik zie hem vandaag’. Ook speelde ik in die musical de rol van Kleine Beer uit verhaal van Goudlokje. Voor dat nummer danste en zong ik in een berenpakje mee met het ensemble. In deze voorstellingen speelde niet zoveel kinderen maar leuk was het wel dat je hierdoor meer met de volwassen spelers omging.

belle5

Als kleine Fiona (links) met grote Shrek (Wiliam Spaaij), kleine Shrek (Viggo de Koning) en tiener Fiona (Vajèn van den Bosch)

belle6

Met Anouk Maas (midden) en Vajèn van den Bosch (rechts) als Fiona in ‘Ik zie hem vandaag’ in Shrek de Musical

 

Na Shrek heb ik mee gedaan aan een casting voor nieuwe jeugdserie ‘Brugklas’ van de AVROTROS. In het eerste seizoen kreeg ik een rol in één van de afleveringen en in het tweede seizoen kreeg ik na een casting één van zes hoofdrollen; Emma. Samen met vijf andere Brugklasleerlingen (Max, Anouk, Fien, Safa en Kyan) beleven wij en onze klasgenoten allerlei dingen die kunnen voorkomen op een middelbare school. Het is een geweldig leuke sfeer op de set en soms is het hard werken. Dan ren ik letterlijk van de ene naar de andere scene omdat het op tijd af moet zijn. De serie wordt opgenomen op een school in Zaandam; meestal in het weekend en de vakanties. In maart starten de opnames van seizoen 3, in juni zijn we klaar. Vanaf 25 mei is Brugklas elke dag te zien op NPO 3.

belle7

Als Emma in jeugdserie Brugklas van AVROTROS met vlnr Kyan, Safa, Max, Emma, Anouk en Fien

belle8

Op de set met Max (Niek Roozen)

 

Sinds vorig jaar zit ik op het NME (www.nme-foundation.nl) in Den Haag bij Kids on Tour. Hier werken we met onze groep elk seizoen aan een mooie musical productie. Ontzettend leuk om te doen en ik heb er al veel geleerd!

Dit was een inkijkje in mijn ervaringen met musical en acteren vanaf dat ik ongeveer 8 jaar was tot en met nu (bijna 15). Hopelijk vond je het leuk om te lezen!

Liefs, Belle

 

Foto’s: eigendom van Belle Zimmerman

Geef een reactie

