TIENERS OONA (13) EN SYNN (12) REPETEREN VOOR MUSICAL KADANZA

“Bootcamp is vooral hard werken”

synn de wachter oona abbeel

Oona Abbeel (13) en Synn De Wachter (12) zijn momenteel op bootcamp in de Ardennen om de musical ‘Kadanza’ voor te bereiden. De musical gaat op 14 februari in première in het Plopsa Theater in De Panne en de voorbereidingen zijn binnenkort te zien op Ketnet.

Oona Abbeel (13) uit Berlare en Synn De Wachter (12) uit Buggenhout zijn ondanks hun jonge leeftijd geen onbekenden meer in de wereld van musical en dans. Oona deed eerder al mee in de musical ‘Annie’. Afgelopen zomer was ze dan weer te zien in de jeugdfilm ‘Labyrinthus’ die in de Vlaamse bioscoopzalen werd gedraaid. Daarin speelde ze de rol van Isa, het meisje waarop hoofdrolspeler Frikke verliefd is. Ook Synn maakte eerder al kennis met showbizz en televisiewerk. Het meisje schitterde even in het jongste seizoen van So You Think You Can Dance op vtm. Ondanks haar jonge leeftijd mocht ze er voor de jury auditie doen, omdat ook haar stiefpapa Miguel een gooi deed naar een deelname aan het programma. De musical ‘Kadanza’ is voor allebei een nieuwe uitdaging. 1.500 kinderen deden auditie, maar slechts 28 werden geselecteerd om mee te spelen. Oona en Synn zijn momenteel druk bezig met de voorbereidingen, maar welke rol ze zullen spelen, weten ze nog niet.

Hoofdrol

“Ik ben superblij dat ik een rol krijg in de musical”, zegt Oona. “Het bootcamp is een fantastische ervaring, hoewel het hard werken is. Eind deze week weten we welke vier jongens en welke vier meisjes een hoofdrol krijgen. Ik hoop ik één van de gelukkigen ben, Maar ook als ik een andere rol krijg, zal ik die vol enthousiasme spelen. Het is alvast een ervaring die ik nooit zal vergeten” Voor Oona blijft het haar grote droom om in de musicalwereld te stappen. “Ik zou er heel graag mijn beroep van maken”, zegt ze. Ook Synn is enthousiast over haar deelname aan Kadanza. “De voorbereidingen zijn fantastisch”, vertelt ze. “Tijdens deze herfstvakantie hebben we een bootcamp. Dat betekent dagelijks trainen op dansen en zingen. De repetities zijn heel intensief. Er gaat een nieuwe wereld voor mij open, want het is de eerste keer dat ik aan een musical meedoe. Ik geniet hier enorm van en kan haast niet wachten tot de première.”

Haar liefde voor dans kreeg Synn mee van haar stiefpapa Miguel. “Door te dansen heb ik de dood van mijn vader beter kunnen verwerken. Ik leerde dansen van Miguel en dat hij uiteindelijk ook mijn stiefpapa geworden is, is super. Nu is dansen mijn passie en sta ik dolgraag op een podium.”

In ‘Kadanza’ draait het allemaal om een danskamp waar een meisje verliefd wordt en heel wat avonturen beleeft. De musical gaat in première op 14 februari 2015 in Plopsaland. De voorbereidingen zijn vanaf maandag 15 december te volgen op Ketnet.

(31 oktober 2014)

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-berlare/-bootcamp-is-vooral-hard-werken-a2107467/

Geef een reactie

