Dansleraar Ricardo Sibelo is apetrots op zijn pupillen

ZOETERMEER – Apetrots is Ricardo Sibelo op zijn leerlingen Carlos Puts, Floris Puts en Elsa Puts. De drie leerlingen spelen alledrie in de musical Billy Elliot. Carlo mocht zelfs de première doen. Dat verrastte de Zoetermeerse dansleraar niet. “Ik zag meteen wat een groot talent Carlos is”, aldus Sibelo.

carlos en floris puts

Carlos en Floris dansen pas twee jaar. Floris was pas 6 toen hij met tappen begon. Zusje Elsa danst al wat langer bij Sibelo. “Alle dansscholen werden door Stage Entertainment aangeschreven of we leerlingen hebben die auditie konden doen voor de rol van Billy Elliot”, vertelt Ricardo Sibelo. “Ik dacht gelijk aan Carlos en Floris. Ik ben naar de ouders van de jongens gegaan en heb ze in het bijzijn van de jongens aangeraden om auditie te doen.” In het traject naar de audities heeft Sibelo zijn pupillen begeleid met extra lessen. “Maar ik heb ze ook geleerd hoe ze zich moeten opstellen. Je moet bescheiden zijn”, zegt hij. Het heeft zijn vruchten afgeworpen want Carlos werd gecast voor de hoofdrol en Floris speelt de rol van Michael. Ook een zusje van de jongens, Elsa, wist als balletmeisje een rol te bemachtigen.
Ricardo Sibelo glimt van trots. “Carlos heeft een indrukwekkende première gedaan. Alle recensie complimenteren hem unaniem met superlatieven. Carlos kreeg zelfs tijdens de show een staande ovatie voor zijn prachtige optreden van het lied Free. Dat is in Nederland nog nooit gebeurd”, aldus Sibelo. Volgens de Zoetermeerse dansleraar is het helemaal spectaculair als Carlos en Floris samen dansen. “Dan krijg je kippenvel. Ik vind het geweldig als ik ze zie stralen op dat grote toneel in het Circustheater. Je weet dat jij als leraar ze de basis hebt geleerd en dit is voor mij ook een enorme voldoening.”
Ricardo Sibelo weet zelf wat het is om in een musical productie te werken. Zelf werkte hij 20 jaar in het Londense West End en stond in vele musicals. “Die ervaring heb ik aan de jongens mee kunnen geven”,zegt hij.
“De moeder van de kinderen moest voor zaken naar Londen en vroeg welke show ze moest bekijken. Ik heb toen Billy Elliot aangeraden. Ze kwam razend enthousiast terug en draaide de CD grijs. De kinderen kenden de muziek. Geweldig dat ze nu zelf in de show kunnen staan. Ze verdienen het ook want ze hebben talent maar zijn ook bereid om er hard voor te werken. Dat moet ook. De docenten zijn niet streng maar deze wereld is streng. En dat begrijpen ze heel goed en daar ben ik blij om.” Sibelo hoopt dat veel Zoetermeerders de show gaan bekijken.

(11 december 2014 / door Hélène Ouwerkerk / De Weekkrant)

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3090387

Geef een reactie

