Alkmaarse Isabella heeft rol in Billy Elliot

ALKMAAR – Op de planken staan met musicalsterren als Pia Douwes en Carry Tefsen; voor veel kinderen is het een droom, maar voor de tienjarige Alkmaarse Isabella Granelli de werkelijkheid. Zij staat vanaf 30 november in de Joop van den Ende-musical ‘Billy Elliot’ in het AFAS Circustheater in Den Haag. Met dank aan het Alkmaarse Jeugdcultuurfonds

isabella granelli

Voor Isabella is dansen net zoiets als ademen. Ze doet het de hele dag, al vanaf het moment dat ze kon lopen. Dankzij bijdragen van het Alkmaarse Jeugdcultuurfonds kon ze haar danstalent ook al van jongs af aan ontwikkelen; het fonds stelde haar in staat om bij de Alkmaarse Grapelli Dansstudio’s ballet-, streetdance-, musical- en zanglessen te volgen.

“Op een dag zag ik bij Grapelli posters hangen met een oproep om auditie voor de nieuwe musical Billy Elliot te doen”, vertelt Isabella. “Eigenlijk was ik al te laat, maar Diana Satour, de eigenares van Grapelli, heeft me geadviseerd om toch nog te reageren. Samen met honderden kinderen mocht ik toen auditie doen in Amsterdam. Uiteindelijk werd ik geselecteerd voor de speciale ‘Billy Elliot sCOOL’ waar ik in een paar maanden tijd heb leren tapdansen. Uiteindelijk heb ik de rol van balletgirl gekregen, de ondeugende Tracy Atkinson!”

“Momenteel repeteer ik 3 à 4 keer per week op het toneel van het Circustheater in Den Haag”, vervolgt Isabella. “Op 6 november starten de try out-voorstellingen en op 30 november is de première. Gelukkig werkt mijn school, de Vrije School, de Rudolf Steinerschool heel goed mee. Maar vooral dankzij het Jeugdcultuurfonds Alkmaar en mijn juf Diana van Grapelli is deze droom in vervulling gegaan. Zonder dans- en zangles was ik zeker nooit uitgekozen voor deze musical!”

(06 november 2014   |   Door de Dichtbijredactie Alkmaars Weekblad)

http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/uitgaan/artikel/3766443/alkmaarse-isabella-heeft-rol-in-billy-elliot.aspx

Geef een reactie

