Mierlose (7) speelt Gretl von Trapp in musical Sound of Music

MIERLO – De komende maanden heeft de 7-jarige Senna Arnoldussen uit Mierlo even twee namen. Als één van de 36 kinderen staat ze komende maanden in diverse grote theaters in Nederland met de musicalproductie The Sound of Music. Senna speelt de rol van Gretl, de allerkleinste van de familie Von Trapp.

senna arnoldussen

 

Het is 50 jaar geleden dat de klassieker The Sound of Music uitkwam, met Julie Andrews in de hoofdrol. Senna heeft de film nog niet gezien. “Maar in de vakantie gaan mama en ik samen de film kijken. De liedjes ken ik wel al. Do-Re-Mi is mijn lievelingslied.”

Na drie maanden auditeren met duizenden andere kinderen was er op zondag 25 mei, in hetParktheater in Eindhoven, het verlossende woord dat werd uitgesproken door AlbertVerlinde.

“Ik vond meneer Albert heel aardig”, aldus Senna. “Hij vond het knap dat ik helemaal niet zenuwachtig was. Dat hoeft toch ook niet? Dansen en zingen is heerlijk en in de pauzes ging ik kleuren of spelletjes doen op mama’s iPad.”

‘Helemaal haar ding’

Noortje Arnoldussen (28), de moeder van Senna, vertelt dat haar dochter al twee jaar aandrong om op toneel te mogen.

“Het is helemaal haar ‘ding’. Zodoende heb ik haar een halfjaar geleden aangemeld bij musicalschool F-Act Geldrop-Mierlo. Ook daar is ze de jongste, maar ze geniet van iedere repetitie.”

Twijfels om de jonge Senna mee te laten doen aan de grootst opgezette musical, had Arnoldussen niet.

(artikel 3 juni 2014)

http://www.ed.nl/regio/geldrop-mierlo/mierlose-7-speelt-gretl-von-trapp-in-musical-sound-of-music-1.4387514

Geef een reactie

