Noa Zwan: van kleine meid tot grote ster!

Noa Zwan (bijna zeven jaar) uit Medemblik mag, na drie auditiedagen en een finaledag , de rol van weesmeisje Molly in de musical ‘Annie’ spelen. Uit alle ingezonden brieven werden 800 meisjes geselecteerd om auditie te doen. Uiteindelijk bleven er 36 over die in de Nederlandse theaters de musical gaan opvoeren.

noa zwan1

YM: Hoe kwam je erachter, dat je mooi kunt zingen?
Noa: “Als mama achter de piano zat , zong ik weleens mee.”

YM:  Hoe wist je  dat er audities waren voor ‘Annie’?
Noa: “We waren op internet aan het kijken bij Kinderen voor Kinderen en toen kwamen we deze musicalauditie tegen.”

YM: Moesten papa, mama en jij eerst even nadenken, voordat  je jezelf opgaf of vond iedereen het meteen een goed idee?
Noa: “Ik vond het meteen heel leuk en mama dacht: ‘Kunnen we wel eens doen.’ Maar we hadden nooit gedacht, dat ik zover zou komen… Er waren zoveel kinderen die heel goed konden zingen en dansen!”

YM: Wat vond je van de audities?
Noa: “Ik vond de audities heel leuk, maar ook best spannend hoor! De dansjes vond ik in het begin ook best moeilijk.”

YM: Waren de dansjes en teksten makkelijk te onthouden of heb je heel veel geoefend thuis?
Noa: “Ik heb wel veel geoefend thuis. Niemand kon thuis helpen bij de dansjes, want deze hadden we alleen met de mensen van de musical geoefend bij de auditie.”

YM: Lijk je ook in het echte leven een beetje op Molly?
Noa: “Nee hoor… Molly is heel lief.”

YM: Jij toch ook?!
Noa: “Hihi.”

YM: Je bent ook op TV geweest bij Telekids. Is het niet heel raar om jezelf terug te zien op televisie?

Noa: “Ik vond het echt raar en heel grappig. Op de TV klonk mijn stem heel anders en ik vond het heel leuk toen ze mij lieten zien, terwijl ik Keet! (van Telekids) een ‘high five’ gaf, in slow motion gefilmd!”

YM: Wat was jouw eerste reactie toen je bij de finale te horen kreeg, dat je door was?

Noa: “Ik moest opeens hard gillen en ik was echt ‘kneiterblij’!”

YM: En nu..oefenen, oefenen, oefenen?

Noa: “Valt wel mee hoor. Na de zomervakantie gaan we echt beginnen en dan gaan we ook in de herfstvakantie door met oefenen.”

YM: Waarom denk je dat juist jij de finale hebt gehaald?
Noa: “Misschien omdat ik vaak lach en snel een dansje en liedje kan onthouden?”

YM: De meeste kinderen van 16 jaar weten eigenlijk nog niet wat ze willen worden later, nu ben jij zes hè… Weet jij al wat je worden wilt?
Noa: “Ja! Danseres en zangeres…”

YM: Bedankt voor dit leuke interview en heel veel succes! Wij weten zeker, dat je nog ver gaat komen.
Waar wil je het liefst op de foto?
Noa: “Zullen we naar het park?”

noa zwan

(artikel 20 februari 2013)

http://www.rondjeijsselmeer.nl/youmedemblik-magazine/item/6166-noa-zwan-van-kleine-meid-tot-grote-ster

Geef een reactie

