Hoi! Ik heet Michelle Scholte.

Ik ben 10 jaar en heb de rol van Kate gespeeld in de musical CCF31122013_00000in de groep Noord 1. Onze groep heette ‘De Anniematies’

Toen ik begin 2012 hoorde van de audities van Annie, wilde ik meteen auditie doen. IK was toen nog 8 jaar. Mijn moeder heeft alles geprobeerd om mij tegen te houden want niemand wist dat ik ook kon zingen. Dansen doe ik al vanaf mijn 3e jaar… dus dat wisten ze wel J Ik wist eigenlijk zelf ook niet echt of ik wel kon zingen en of dat goed genoeg zou zijn maar het leek me zo leuk om musical te doen.

Uiteindelijk heeft mijn moeder toch het formulier opgestuurd maar ze zei wel steeds: “ Je weet hoeveel kinderen er mee doen he.  Zie het als een leuke ervaring en niet janken als je er uit ligt” (dat zegt ze ook altijd met een danswedstrijd haha)

Ik vond de audities heel leuk om te doen. Iedereen was heel aardig. Maar het was wel super spannend !! Als je dan op het podium stond en de namen opgenoemd werden van de kinderen die mochten blijven…….. En iedere keer was ik toch weer een ronde verder.

In de meivakantie vorig jaar stond ineens Keet met een cameraploeg voor de deur. Zij had een videoboodschap van Tony Neef bij zich. Die vertelde  dat ik door was naar de finale audities. Ik kon het bijna niet geloven.

CCF31122013_00001

Tijdens de finale audities hoorden we dat we allemaal in de musical Annie zouden gaan spelen. Daar hoorde ik toen dat ik de rol van Kate had.

In augustus begonnen we toen met de repetities. De repetities waren heel leuk… ook Sandy (de hond van Annie) was er vaak bij. Die is zo lief

CCF31122013_00002

In November 2012 speelden wij onze 1e try-outs en daarna gingen we op tournee. Wij moesten vaak ver weg spelen… Groningen, Assen, Drachten, den Helder etc.

We hadden het heel gezellig met z’n allen, met de meiden maar ook Tony Neef en alle anderen van de cast, waren heel leuk en lief. Voor een voorstelling gingen we altijd eerst inzingen met z’n allen.

Daarna eten, spelen en gek doen met z’n allen…… Mark (onze kinderbegeleider)  ging dan vaak onze haren doen. En tuurlijk moesten we ook nog ons huiswerk maken.

CCF31122013_00003

Onze groep moest heel veel spelen in het begin van 2013.

Op 30 april hebben we mogen optreden op het Museumplein voor Koningsdag. Dat was ook zo vet!

In mei 2013 stonden we 5 x met Annie in theater Carré… dat was echt TE GEK!!!! Helaas was dat ook al het eind van Annie en een fantastische  tijd.

Deze taart hadden we laten maken voor ons afscheid van ‘Annie’ in Carré

CCF31122013_00004

Dit was mijn eerste musical maar ik hoop dat ik er nog heel veel mag doen. Afgelopen jaar kon ik na ‘Annie’ niet veel meer doen omdat ik bijna geen speelbeurten meer over had maar volgend jaar hoop ik echt weer in een musical mee te mogen doen. Want Musical, dansen, zingen en acteren, is echt het allerleukst om te doen!!!!

CCF31122013_00005

Na Annie ben ik natuurlijk wel doorgegaan met zangles en dansen. Ik dans Jazz, klassiek en ben in mei met ons Hiphop team Nederlands Kampioen geworden. In oktober hebben wij het zilver gewonnen tijdens de Wereld Kampioenschappen Hiphop in Denemarken.

Ook heb ik in september, met nog een paar meiden van Annie, met Karin Bloemen mogen optreden in het Efteling Theater…. Dat was ook zo leuk.

Pas heb ik mogen dansen bij de 2e liveshow van Hollands Got Talent bij de act van Sandy Kandau.

Dus na Annie en door Annie heb ik nog wel heel veel leuke dingen mogen doen.

Maar ik mis de meiden en het spelen in een musical wel heel erg dus hoop op weer een leuke musical komend jaar. Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vonden om te lezen.

Liefs van Michelle XXX

Geef een reactie

