Oona Abeel (11): ‘Rol van Tessie is mij op het lijf geschreven’

BERLARE – De elfjarige Oona Abeel uit Berlare speelt net als Lauranne uit Lokeren weeskind Tessie in de musical Annie. Voor haar is het de eerste rol in een musical.

oona abbeel

Oona deed al mee aan audities voor musicals The Sound of Music en Oliver! , maar daar raakte ze niet geselecteerd. Nu dong ze, samen met drie andere finalisten, mee naar de rol van Annie.

‘Ik ben ontgoocheld dat ik die rol niet heb, maar ik ben blij dat ik mag meedoen. De rol van Tessie is erg leuk en is mij op het lijf geschreven’, vertelt de elfjarige. ‘Bovendien is er een toffe sfeer in de groep en heerst er geen jaloezie.’ Oona danst acht uur per week en volgt ook musicalles in de dansschool. ‘Ik heb al dansoptredens gedaan, maar bij de liveshows was het de eerste keer dat ik voor een publiek zong. Ik was wel nerveus toen, maar voor veel mensen spelen vind ik leuk.’ Tijdens de liveshows kwamen bijna de hele klas en andere schoolgenootjes kijken naar Oona.

‘Mijn school, Duizendpoot, staat volledig achter me, want toetsen mag ik al eens inhalen.’ Dat is handig, want elk weekend repeteert Oona voor de musical. ‘Iedereen dacht dat ik het zou worden omdat ik op de affiche sta. Verscheidene buitenstaanders vonden dat ik goed op Annie lijk.’

Op straat wordt de elfjarige nog niet herkend. ‘Schoolgenoten van mijn zus hebben wel al gevraagd of ze mijn zus is.’

(artikel 15 december 2012)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121214_00402586&fb_action_ids=4978548863390&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%224978548863390%22%3A147014505446987%7D&action_type_map=%7B%224978548863390%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map

Geef een reactie

