Caps club

Caps club is een nieuwe tv serie die aanstaande zondag van start gaat. In de serie spelen 3 musical kids mee.

Leonie Elbert (Zorro, Annie), Eefje Paddenburg (Ciske de Rat, Mary Poppins, Hij gelooft in mij) en Timo Verbeek (Joseph, Mary Poppins, Kruimeltje).

Caps-Club-Groep

WAAR GAAT DE CAPS CLUB OVER?

In het stadje Hughevliet woont Tom van Hulle, die al snel de bijnaam Cappie krijgt door het petje dat hij altijd op heeft. Hij is slechtziend, maar dat weerhoudthem er niet van zich in avonturen te storten. Door zijn beperking zijn juist zijn andere zintuigen beter ontwikkeld en dat komt hem regelmatig goed van pas. Op zijn eerste schooldag ontmoet Tom het meisje Sam en ze worden meteen dikke maatjes. Als ze op een dag in het bos een vervallen boomhut ontdekken, besluiten ze dat dat hun geheimen plek wordt. Al snel blijkt dat zij niet de enigen zijn die deze boomhut kennen. Tom en Sam ontdekken een verborgen luik in hun hutmet daarachter zes oude speelkaarten en een vreemd apparaat, dat ze niet aan de praat krijgen. Gelukkig biedt klasgenoot Siggy de oplossing: hij herkent in het apparaat een oude braillemachine en mag lid van de club worden. Ook Ruben en zijn zusje Charlotte sluiten zich bij hen aan. Opeens gebeuren er allerlei vreemde dingen in Hughevliet. De Caps Club blijkt de oplossing in handen te hebben – alleen moeten ze nog wel even het ‘mysterie van de schoppenheer’ ontrafelen…

caps club.

DE HOOFDROLSPELERS

daan de grootDe avonturier

Daan de Groot speelt Tom / Cappie, een jongen die maar 8% zicht heeft, maar ook een bijzonder scherp gehoor en een puzzeltalent. Daan: “Tom en ik lijken niet zo op elkaar. Hij is vrij serieus en een beetje onzeker over wat anderen denken over zijn ogen. Ik ben juist heel vrolijk, hou wel van een lolletje en maak me niet zo druk om wat mensen vinden. Wel houden Tom en ik allebei van avontuur. Dit is mijn eerste acteerervaring en ik ben er hartstikke trots op dat de serie zo goed en spannend is geworden. ‘Caps Club’ laat duidelijk zien dat mensen met een beperking ook gewoon leuke dingen doen en avonturen kunnen beleven.”

eefje paddenburgDe actrice

Eefje Paddenburg speelt Sam, een stoere meid van twaalf, die alles durft en droomt van een toekomst als actrice. Eefje: “Daarin lijken Sam en ik wel op elkaar, acteren is ook mijn grote droom. Daarbij houd ik net als zij van stoere dingen. Het is leuker en makkelijker om iemand te spelen die dicht bij jezelf ligt. Ik vind ‘Caps Club’ spannender dan andere kinderseries, ook al weet ik al ongeveer wat er allemaal gebeurt. In de serie ben ik een beetje verliefd op Cappie, maar in het echte leven niet hoor ! Ik vond het wel heel leuk om scènes te spelen met Daan. Het was erg gezellig met hem.”

timo verbeekGroot illusionist

Timo Verbeek speelt Ruben, een lieve jongen die in de schaduw staat van zijn zusje Charlotte. Ruben droomt ervan een groot illusionist te worden. Timo: “Ik kan in het echt niet goochelen, dus wat mij betreft, lijken Ruben en ik niet op elkaar. Net als Ruben vind ik het leuk om dingen te ontrafelen en op te lossen. Acteren, dat is waar ik wél erg van houd en ik hoop dat ik later echt acteur kan worden. Ik heb veel plezier gehad tijdens de opnamen. Het was heel gezellig met de andere kinderen en we waren vaak op mooie plekken, zoals op een groot landgoed. We hebben zelfs een keer gefilmd op een begraafplaats, dat was cool!

caps clubMooi tutje

Leonie Elbert speelt Charlotte, een mooi meisje dat prima gebruik weet te maken van haar uiterlijk. Leonie: “Charlotte is een tutje, maar ze weet wel wat ze wil. Je zou niet zeggen dat achter haar mooie uiterlijk ook een slimme meid zit. Zelf ben ik veel stoerder dan zij, ik hou bijvoorbeeld erg van in bomen klimmen enzo. Maar net als Charlotte weet ik wat ik wil en daar ga ik dan helemaal voor. De serie heeft alles: spanning, avontuur en zelfs romantiek. De leukste herinneringen heb ik aan de uren tussen de opnamen door, als we met z’n vijven op avontuur gingen. Het was altijd heel gezellig en er was veel respect tussen ons. Het maakte helemaal niet uit wie we waren of wat we hadden.”

jermain de deugdDe uitvinder

Jermain de Deugd speelt Sigmund / Siggy, die in een heel coole rolstoel zit en een echte uitvinder is. Siggy wil later professor worden. ‘Caps Club’ was voor Jermain, die in ‘het echte leven’ ook in een rolstoel zat, een droom die uitkwam. Hij hield van de camara en de camera van hem. Jermain voelde zich door de serie een beroemd acteur en deelde graag zijn handtekening uit, waar hij enige tijd op had geoefend.

Na de opnamen is Jermain overleden. Lucille Werner: ‘Jermain nam zijn rol serieus. Hij kende altijd zijn scripts, zelfs die van zijn mede-acteurs. We missen een enthousiaste, energieke en dappere acteur. In de serie roept hij regelmatig ‘It’s Siggy time!”, als hij weer eens een geniaal idee heeft. Voor ons is het Siggy time forever!”

Bron: Tros kompas

door jongmusicaltalent Geplaatst in Nieuws

5 reacties op “Caps club

Geef een reactie

