Mijn naam is Macy Aschman.

joseph

Je hoort het vaak andere zeggen “ik zong de hele dag”, dat deed en doe ik ook nog steeds. Ik was verder altijd een heel verlegen meisje maar als ik kon zingen had ik het naar mijn zin. Met een aantal klasgenootjes ging ik naar de Leidse theaterschool. Daar kreeg ik al vaak zangrolletjes. Dit vond ik heel leuk. Toen deed ik voor het eerst auditie voor “ciske de Rat” samen met mijn broertje en vriendin. Ik was erg verlegen en het lukte mij niet om mezelf te kunnen zijn. Het duurt zo kort, soms kun je maar een klein zinnetje zingen. Daarna wist ik wel wat ik wilde. Musical! dus ging ik naar een musicalschool van Fan-work dat vond ik altijd erg leuk. Ik deed auditie voor de musical Annie in België. Daar stond ik ineens in de finale na diverse auditie rondes. Op het nippertje werd ik het niet. Jammer wilde het zo graag…Ik ging naar de Havo waar ik de dansklas volgde. Daarna kwamen er audities voor de musical Joseph and the technicolor dreamcoat. Daar werden sterke zangstemmen gevraagd. Qua stem waren ze erg onder de indruk maar ik moest aan mijn presentatie werken! Nori vertelde mij dat ik niet teleurgesteld moest zijn want; Je bent, wie je bent. Inmiddels deed ik auditie voor Sound of Music. Na een paar dagen werd mijn moeder gebeld of ik toch nog een keer auditie wilde komen doen voor Joseph. Het grappige was dat ik ook in de finale stond voor de musical Sound of Music. Mijn moeder wilde mij beschermen en zei; doe het maar niet want straks ben je weer zo teleurgesteld. Maar ik wilde het zo graag. Ze belde mij zelf op om auditie te komen doen! Ze waren dus nog steeds onder de indruk. Ik ging me goed voorbereiden niet op zingen dat ging hartstikke goed want ik heb een heel hoog bereik, maar op presenteren. En het lukte! Ik kreeg complimenten dat ik een doorzetter ben. Ik heb toen netjes de finale auditie bij Sound of Music afgebeld dat vond ik wel erg. Ik heb mijn droom gevolgd en zong avond aan avond “laat je droom bestaan” oke en dan heeft het zich in zijn greep. Elke vrijdag ging ik ook nog naar Amsterdam om klassiek te leren dansen, te zingen en acteren. Ik ben inmiddels 16 dus kinderrollen zijn er niet meer en volwassen rollen zijn (nog) niet haalbaar. Ik heb workshops gevolgd met Pia Douwers en heb een zangwedstrijd gewonnen waardoor ik met Willemijn Verkaik en Keet op het Podium van Wicked stond te zingen. Ik volg nog steeds zanglessen. Het zijn zulke leuke ervaringen. Ik doe ook figuranten rollen en voorlichting filmpjes over pesten. Ik heb ook op camera acteren gezeten en een soap gemaakt. Ik heb dit gedaan niet om acteur te worden maar om te blijven oefenen voor het acteren. Want bij de musical ligt mijn hart en musical is een totaalpakket: zingen, dansen, en acteren. Het is hard werken met mijn studie het is topsport je moet blijven trainen en doorzetten. En vooral genieten van mooie momenten. Ik heb het namelijk nog niet gehad over het bezoeken van musicals wat ik ook doe.

macy-met-keet-en-willemijn-bij-wicked

Groetjes Macy

Geef een reactie

