Sarah (13) op de planken in musical Annie

Voor Sarah Maesen (13) gaat vanaf tweede kerstdag een droom in vervulling: zij mag meespelen in de musical Annie.

sarah maesen

Sarah werd weerhouden uit een groep van driehonderd kandidates en mag daardoor de rol van het weeskind July spelen. Haar jongere zus Eline sneuvelde in de laatste voorronde, anders waren er twee zusjes Maesen geweest in de musical.

‘Als weeskind mag ik alle liedjes meezingen – behalve de solo’s natuurlijk -, de dansjes meedoen en ook enkele zinnetjes zeggen’, zegt een dolgelukkige Sarah. ‘Toen ik vernam dat ik geselecteerd was voor de rol, sloeg ik de handen voor mijn gezicht en sprong ik zeker één meter hoog. Mijn vriendin – die dezelfde rol speelt als ik, wij wisselen elkaar elke dag af – gaf ik een dikke knuffel.’ De audities voor de nieuwe Vlaamse versie van Annie waren bedoeld voor kinderen van 7 tot 14 jaar.

Musical is dan ook de grote passie van Sarah. ‘Meespelen in musicals doe ik nu al vier jaar. Zo heb ik meegedaan in Cats, maar Annie wordt mijn eerste grote rol.’ De opvoeringen beginnen op twee kerstdag in de Stadsschouwburg in Antwerpen en nadien in de Capitool in Gent. ‘Het wordt erg zwaar want op acht dagen moeten we de ganse musical kennen en dat is heel veel oefenen. De repetities hebben plaats in de weekends en voor en tijdens de examens. Daarom ben ik nu al aan het studeren voor de examens. Ik zit in 3 Latijn, terwijl de anderen hoogstens in het eerste middelbaar zitten.’

Sarah kent enkele acteurs en actrices, zoals Deborah De Ridder, die twintig jaar geleden zelf Annie speelde en nu Miss Hanigan. ‘Tijdens de audities heb ik ook meisjes teruggezien die in dezelfde musicalschool zitten als ik, bij F-act in Bocholt. Zij hebben het helaas niet gehaald. Elk jaar doen we wel één of twee kleinere musicals. Het was een trouwens een vriendin van de musicalschool die mij vertelde dat er audities waren voor Annie. In een musical meespelen is erg leuk: je kan iemand anders spelen en je mag flink overdrijven.’

(artikel 12 december 2012)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121211_00398889

Geef een reactie

