Annie voor de laatste keer op de planken

Hoofdrolspeelster Roos van der Plas: ‘niet leuk om te stoppen’

roos van der plas

Ze is op de helft van het totale aantal shows dat ze moet doen. Nog tien te gaan en dan is het klaar voor Roos van der Plas. De Amsterdamse is één van de zes meisjes die rol van Annie vertolkt in de gelijknamige musical. “Ik ga het wel missen hoor.”

“Ik vind het niet leuk om te stoppen. Zeker weten dat ik de cast ga missen”, vertelt de jonge musicalster tijdens een bezoek aan het Theater aan de Parade. Eén ding gaat ze het meeste missen. “Sandy, de hond uit de musical. In het echt heet ‘ie trouwens ook Sandy.”

Roos begon zo vroeg met audities dat ze afwijzingen kreeg omdat ze te klein was. Voor Mary Poppins werd haar broertje wel aangenomen en zij niet. Wat dat betreft past ‘It’s a hard knock life’, de titel van één van de musicalnummers, wel bij haar nog prille carrière. Dat weerhield haar er niet van om door te zetten. “Het lukte om mee te doen in Zorro. En nu doe ik dit!”

Inmiddels is de Amsterdamse wel gewend aan het acteren. Zelfs Carré is al geen geheim meer voor haar. “Toen ik voor de eerste keer voor een publiek op moest treden was ik wel nerveus hoor. Maar nu heb ik het zo vaak gedaan dat het normaal is.”

Wat ze gaat doen als ze klaar is met toeren weet ze wel. “Weer naar school.” Ze lacht er wel bij. “Ik zit in de eerste van de middelbare.” Klaar met musicals is ze in ieder geval nog niet. “Wat ik daarmee wil gaan doen weet ik nog niet. Maar acteren is het leukste om te doen!”

roos vd plas

(artikel 13 maart 2013)
http://www.dichtbij.nl/den-bosch/uitgaan-en-vrije-tijd/artikel/2660374/win-kaarten-voor-de-laatste-voorstelling-van-annie-interview.aspx

Geef een reactie

