Annie, de groepen

Groep noord een.
Dit is een goede groep alleen snap ik de rol keuze van Noes en Kirsten niet. Noes is groter als Kirsten, denk dat het geloofwaardiger was als zij Duffy had gespeeld. Noa, de kleinste is een leuke Molly en speelt overtuigend. Tja en dan Zoë, een echte Annie met een vleugje pipilangkous! Qua zang echt heel goed, in zowel de lage als hoge gedeeltes blijft ze je overtuigen van haar zang. Zoë voelt zich overigens veilig op het toneel, laat zich niet afleiden door fouten.

noord1 noord 1

Groep noord twee.
Persoonlijk vind ik Munaycha niet echt een Molly type, overigens doet zij het wel goed. Fien is echt een fijne Kate, straalt op toneel en geniet van haar rol. Mirre vind ik goed als Annie maar soms kan zij mij niet helemaal overtuigen van haar zang. Met name in de hogere gedeeltes gaat zij zachter zingen waardoor het niet meer zo’n wauw effect heeft. Qua dans is deze groep wel erg goed op elkaar afgestemd, alles gaat gelijk, niks op aan te merken dus.

noord 2noord2

Groep midden een.
Allereerst om te beginnen bij Myrle en bij Madelief! Beide ontzettend schattig en beide staan ook echt te genieten. Daarnaast heeft Madelief een goede stem die goed van pas komt tijdens haar kleine solo. Roos als Annie is om op te eten, zo klein en ontzettend lief. Zij zet haar rol goed neer en haar zang is overtuigend al mag het op sommige momenten van mij nog iets meer knallen. Denk dat dit aan ervaring ligt, de meiden met meer ervaring durven op de hoogte gedeeltes harder te blijven zingen.

midden1midden 1

Groep midden twee.
Deze groep heeft een leuke uitstraling, Chantal vind ik iets was hees klinken tijdens haar solo. Leonie als July heeft een hele leuke uitstraling en daarnaast is Alyssa ook een geweldige Molly. Iris, qua zang en spel echt heel goed. Alleen aan het einde van de show mag ze qua spel zich net iets aanpassen van mij. Zij blijft te lang de leuke Annie, mag iets meer emotie van mij in.

irismidden2

Groep zuid een.
Venna zet haar rol goed neerzet. Ik vond Roosmarijn echt geen Molly type meer, te groot. Venna is vooral een lieve Annie, op sommige momenten mag zij van mij iets meer haar stem opendoen omdat zij het meest zacht zingt. Toch komt dit wel mooi en ontroerd over.

zuid1zuid 1

Groep zuid twee.
Allereerst vind ik Tess geweldig, heel ontwapend in haar spel en ontzettend vrij op toneel qua spel. Daarnaast is Tess de meest komische Molly van allemaal. Laura straalt als Kate en geniet van haar toneelprestaties. Judith moet ik ook benoemen als Tessie, zij zet de rol ondeugend neer! Antoinet is de Annie met misschien wel de meeste ervaring, qua rol grootte dan. Qua spel is zij erg goed en laat zich niet kennen door fouten die anderen maken. Ik heb het idee dat Antoinet zich het meest veilig op toneel voelt van alle Annie’s. Ook zorgt zij goed voor de weesmeisjes in het huis. Antoinet zingt prachtig en heeft een mooie duidelijke en heldere stem. Af en toe kan ze je echt ontroeren, zo’n klein meisje met zo’n grote stem. Knap! Qua dans zijn de weesmeisjes iets minder, de pasjes gaan goed maar het gaat nog niet allemaal gelijk. Daarnaast heeft Tess volgens mij nog wat moeite met het dansje, dit komt wel schattig over past helemaal bij de rol.

zuid 2zuid2

Janine

3 reacties op “Annie, de groepen

  1. Is er ook zoiets van de Belgische groepen? (Ik ben een van de Vlaamse weesmeisjes en het zou leuk zijn moest er ook iets over ons geschreven worden da’s altijd leuk 🙂

    • Hey Charlotte,
      Ik weet nog wel wie jij bent. Is het leuk bij Annie?
      Dit is geschreven door Janine. Zij heeft in Nederland alle Annie groepen bezocht. Ik weet niet of er iemand in België is die naar beide groepen is wezen kijken. Als jij iemand weet mag je vragen of degene iets wil schrijven. Is altijd leuk. Ook zou je zelf iets kunnen schrijven over hoe jij het vind om in Annie te spelen. Ook altijd leuk om te lezen.
      Groetjes Pien

  2. Hallo Pien! Zo fijn dat je me nog kent :)! Tja, ik zou nie weten of er zo iemand in België is…! Ik kijk er al naar uit om een stukje over Annie te schrijven :)! Veel groetjes!

Geef een reactie

