Een Annie om trots op te zijn; Zoë Rijk.

Ik ging op vrijdag 8 februari 2013 naar Annie in de Lawei te Drachten. Ik ging kijken naar de avondvoorstelling die om 20u begon. De weeskinderen werden gespeeld door groep Noord 1, Anniematie. We vertrokken om half 7 van huis richting het theater. Toen we daar aankwamen moesten we nog wachten op een oma, tante en nichtje. Mijn nichtje en ik kregen een programmaboek cadeau van m’n tante. Ik had Michelle, die deze avond Kate speelde, de dag ervoor nog gesproken. We gingen al snel naar onze plekken in de zaal. We hadden plekken op rij 23 op het balkon (begon op rij 20), ongeveer in het midden. Toen het begon vergat ik alles. Er was maar een ding belangrijk; het spel, zang en dans van de cast. Alle spelers waren super goed. Vooral de kindercast verbaasde me. Ik had de zoektocht van RTL gevolgd, dus wist dat ze goed konden zingen maar dit sloeg alles. Bij de solo Morgen wist Annie, die deze avond gespeeld werd door de twaalf jarige Zoë Rijk, ons kippenvel te bezorgen. Het spel van Zoë was echt onwijs goed. Elk woord kon je verstaan. Ik kon niet alles verstaan, maar dat komt omdat ik zeer slechthorend ben. Maar mijn familie verstond alles, zelfs het fluisteren. In de pauze konden we een drankje halen die bij de tickets in zaten. Mijn oma kwam de cast nog tegen toen ze van het toilet naar beneden ging. Ik ging met mijn nichtje nog een kijkje nemen bij de deur waar ze naar binnen waren gegaan, in hoop dat ze er ook weer uit kwamen. Helaas was dat niet het geval. Het tweede deel van de voorstelling waren we weer helemaal in het verhaal opgenomen. Ik vond het spel van mrs. Hannigan (deze avond gespeeld door Gerrie van der klei), Haantje (Joey Schalker) en Lily (Cindy Bell) echt goed gespeeld. Lekker slecht. Het eindapplaus was echt gigantisch, een hele staande ovatie. Maar dat snap ik wel. Het is echt een super musical. En Zoë is een Annie om trots op te zijn. Na de show ging ik met m’n nichtje naar de artiestenuitgang om nog wat handtekeningen te verzamelen op het programmaboek. Hier aangekomen reed de bus met de cast net weg. Dit was dus niet gelukt. Maar het was een geslaagde avond. Ik ga zeker nog een keer, want ik mis het nu al!

noord 1

Nadine

Geef een reactie

