Lotte DeClerck – Het dagboek van ‘Annie’

Hallo,

Ik ben Lotte De Clerck uit Brasschaat en ben half augustus auditie gaan doen voor de musical ‘Annie’ .Na twee toffe maar zware dagen bleven we met tien meisjes over. Met deze tien gingen ze door middel van liveshows ‘Op zoek naar Annie’. Elke show gingen twee meisjes afvallen. Dat belooft spannend te worden!

lotte-de-clerck

De eerste show was met een solozangnummer (vind je op youtube, ‘Op zoek naar Annie – Lotte. Keitof!! Samen met de pianist in de spotlight! Mijn solo was ‘Dat is mijn wens’ van ‘De Kleine Zeemeermin’.

In de tweede show deden we met de overgebleven acht dans en zang in twee groepjes van vier. Onze choreograaf was Laurent Flament van ‘SYTYCD’!! Keicool!!
Voor elk van deze shows mocht ik dertig personen meebrengen die voor mij wilden supporteren. Ongelooflijk leuk!!
Een deel van mijn toffe klas, 2b van GIB Brasschaat, was superenthousiast en ook enkele leerkrachten, onder wie mijn klastitularis meneer Geens, zorgden ervoor dat ik op het podium kippenvel kreeg. Echt ongelooflijk leuk om te zien en te horen dat ze voor mij riepen.
Zelfs spandoeken, T-shirts, hoedjes en vlaggetjes waren gemaakt!!

Voor de derde show waren we dus nog met zes. Hierin kwamen ook de weeskindjes die al in augustus waren gekozen. We werden opgesplitst, zodat we met drie duo’s een duet mochten zingen.
Ik schrok enorm toen ik hoorde dat ik bij de laatste vier was en meeging naar de finale. Normaal gezien was deze op 24 november 11 op vtm bij ‘Debby en Nancy’, maar op het laatste moment ging dit niet door. Deze is dan verzet en we hadden finale bij ‘Manneke Paul’ op maandag 3 december 12.
Ik heb een ongelooflijke supertijd gehad met de choreograaf, regisseur, stemcoach, kappers en liveorkest. Ik werd geschminkt, kreeg een pruik op, had fotoshoot…echt keicool om mee te mogen maken.
Of ik ook een rol kreeg, wisten we  pas bij ‘Manneke Paul’, maar deze ervaring kan niemand me ooit afnemen!!!

Doordat de finale was verzet mochten we heel het weekend hiervoor de repetities meedoen. De voorstellingen begonnen op 26 december, dus de tijd begon te dringen! Met deze repetities deden we zowel de rol van Tessie, afgewisseld met Annie.
Toen ik het script te zien kreeg, begreep ik dat dit echt wel een superdroom was, die misschien echt zou kunnen worden!

Het was dan ook enorm leuk om te horen dat we met de laatste vier mochten meedoen aan de musical, twee Tessierollen en twee Annies!! Ik schrok verschrikkelijk toen ik hoorde dat ik samen met Pommelien de hoofdrol kreeg!! Ik heb nog nooit aan een productie meegedaan, dus was superverrast!!

annie-lotte

Al de dag erna gingen we repeteren in Bergen-op-Zoom, direct met decor! Vanaf dan was het elk weekend twee volle dagen oefenen met de weesmeisjes, en op weekdagen samen met Mark Tijsmans en Pommelien en Melise, onze choreografe. Dit was altijd enorm leuk.

Na het vele repeteren aan sneltempo,kwamen de shows er vlug aan. Ik keek hier heel hard naar uit!

Ik knutselde nog voor iedereen toi-toikes in elkaar (dit is om elkaar ‘good luck’ te wensen voor de shows. Backstage was er altijd een heel positieve sfeer. We gaan samen knallen!

mark-tijsmans-en-annie-lotte

Als we toekomen krijgen we vlechtjes in ons haar en ik krijg mijn rosse krullenbol op! Dan plakken ze onze microfoons op en gaan we soundchecken. Terwijl de andere meisjes soundchecken ga ik nog altijd even met de hond Sandy oefenen. Nadat we als groep ook soundchecken keren we terug naar de loge. Ff chillen!!
Nog snel naar het toilet en dan mogen onze kostuums aan. We krijgen de laatste info tijdens de company-call. Ze zeggen ook telkens hoeveel publiek er is.
Nog een paar ontstressoefeningen (maar ik heb nog nooit stress gehad,heel raar, maar wel gemakkelijk!) en dan mogen we in ons bed gaan liggen.

Lichten uit, spots aan!!
De show gaat beginnen!

(artikel 27 januari 2013)

http://www.musical-info.nl/entry/5028/lotte-de-clerck-het-dagboek-van-annie

Geef een reactie

