Antoinet van Berkel hoofdrol in 'Annie'

Antoinet: “Als ik op het podium sta, voel ik me Annie!”

Foto: Pieter Ouwendijk

Maar liefst 1200 meisjes hebben auditie gedaan voor de  felbegeerde titelrol of een van de rollen van weesmeisje in de musical Annie. De musical is op 25 november in première gegaan in ’s-Hertogenbosch. Antoinet van Berkel (12) is één van de Annie’s uit de nieuwe musical Annie geworden. Antoinet woont in Voorschoten. Annie is hot en daarom een kennismaking.

“Toen ik net gevraagd was voor een rol in de musical “Hazes”, bleek dat ik ook de rol kon krijgen van Annie! Een hoofdrol spelen is bijzonder en daarom heb ik voor Annie gekozen”, valt Antoinet direct met de deur in huis. Antoinet zit nog op school (het gymnasium van het Adelbert College in Wassenaar) en mag, gezien haar leeftijd, van de arbeidsinspectie maar 24 dagen per jaar optreden. “Daarom zijn er zes meisjes die de rol van Annie spelen”. Antoinet heeft al veel ervaring met de musicals Ciske de Rat en Mary Poppins en geniet ervan om te zingen en acteren op het podium.“Ik heb gedanst bij het Voorschotense Avanti en dat komt mij nu op het toneel goed van pas”. “Verder heb ik verschillende technieken geleerd op zangles. Wat heeft geholpen is dat mijn oudere zus Catelijn op het Nationaal Kinderkoor zit en ikzelf ook al vanaf mijn zesde jaar in een koor heb gezongen”.

“Annie”

In de musical Annie (geproduceerd door Albert Verlinde) wordt het weesmeisje Annie, lijdend onder het juk van Miss Hannigan (Jenny Arean), gevraagd om Kerstmis te vieren bij één van de rijkste mannen van Amerika: Oliver Warbucks (Tony Neef). Wat voor de norse Warbucks begint als een reclamestunt, eindigt als een vriendschap voor het leven tussen de miljonair en het straatschoffi e. De musical Annie reist tot en met mei 2013 door het hele land en staat eind maart in de Schouwburg in Leiden en eind april in het Lucent Danstheater in Den Haag. De laatste voorstelling van Annie is in mei in het Koninklijk Theater Carré in Amsterdam.

Antoinet te zien in Den Haag

“Het is leuk om het land door te gaan. In Den Haag ben ik wél van de partij en in Leiden speelt een andere Annie”. Gaat het leren van het script haar goed af (ze moest haar rol binnen twee weken uit haar hoofd geleerd hebben)? Antoinet: “Jazeker, maar dat komt, omdat ik gelukkig makkelijk kan leren en ik het héél graag doe: Sta ik op het toneel, dan voel ik mij ook écht een andere persoon en kan ik mij helemaal in de rol inleven. Het is ook zo’n mooi verhaal, met Annie die ondanks alles optimistisch blijft!” Wat wil ze in de toekomst gaan doen? “Ik zou een musicalloopbaan wel héél leuk vinden! Als dat nog eens werkelijkheid mag worden…”, straalt Antoinet alleen al bij de gedachte! Op de website www.anniedemusical. nl staan de foto’s, recencies en informatie over de musical Annie.

(artikel 10 januari 2013)

http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/VOS/20130110/VW_VOS-1-03_130110_1.pdf

Geef een reactie

