Sarah Maesen uit Ham krijgt rol in musical Annie

Sarah Maesen uit Ham mag een rol vertolken in de musical Annie. Ze zal vanaf tweede kerstdag de rol van één van de weeskinderen July mogen spelen en dit in de Stadsschouwburg in Antwerpen en later ook in het Capitool in Gent.

Sarah is 13 jaar en speelt al vier jaar in musicals als vrije tijdsbesteding. ‘Ze heeft al ervaring in enkele kleinere musicals, zoals Cats (zie foto) en nu mag ze meedoen in haar eerste grote musical’, zegt een trotse papa Koen Maesen.

‘De audities verliepen goed en ik ben gekozen uit 300 andere meisjes’, zegt Sarah Maesen enthousiast. ‘Als weeskind moet ik met alle liedjes meezingen en dansen. Ik moet ook veel acteren en een paar zinnetjes zeggen.’

‘Ik heb altijd graag gezongen, maar mijn passie voor musicals is ongeveer zes jaar geleden ontstaan’, zegt Sarah. ‘Ik ben dan ook echt superblij dat ik mag deelnemen. Toen ik het nieuws vernam, sloeg ik mijn handen voor mijn gezicht en sprong ik een meter in de lucht.

‘Het repeteren gaat zwaar zijn, want we moeten op acht dagen een hele musical kennen’, gaat Sarah verder. ‘En de repetities zijn ook tijdens mijn examens, dus dat gaat niet gemakkelijk zijn. Maar het zal wel lukken omdat ik het zo graag doe. Ik vind het leuk om iemand anders te zijn en bij musicals mag je dan nog eens flink overdrijven.’

(artikel 19 november 2012)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLCPE_20121119_001

Geef een reactie

