Phebe Staelens (11) : 'Super dat ik mee mag spelen'

Phebe Staelens (11) mag de rol van weesmeisje Kate voor haar rekening nemen in de musical Annie. De Lokerse is dolenthousiast over haar eerste rol in een musical.

‘Ik had er wel een goed gevoel bij, maar je weet nooit zeker of je erbij bent of niet. De jury selecteert onder andere op basis van uiterlijk’, vertelt Phebe, die in het zesde leerjaar zit. ‘Het is de eerste keer dat ik meedoe aan een musical, dus ben ik wel erg blij.’

Maar de elfjarige is niet podiumvreemd. ‘Ik deed ook al mee aan Junior Eurosong, waar ik bij de laatste dertig kandidaten eindigde. En ik speel binnenkort mijn zesde toneelstuk bij Sinfra Kidz.’ Daarnaast volgt ze zang- en danslessen, wat uiteraard goed van pas komt bij een musical.

Phebe mag Kate spelen, het tweede jongste weesmeisje.‘Ze mag veel dansen en zingen, maar heeft niet zoveel tekst. Ik vind het super om mee te spelen, want ik zit in een kleine groep met allemaal meisjes. Het kan dus niet beter. Deborah De Ridder (die de norse weeshuisdirectrice speelt, nvdr.) is erg lief in het echt en acteert erg goed. Ik kon me niet eerst voorstellen dat ze kon spelen dat ze ons mishandelde. Dat motiveert me wel om mijn uiterste best te doen’, zegt Phebe. De elfjarige flapuit kende de musical niet erg goed. ‘Maar het verhaal bevalt me heel erg, het is een heel leuke musical om in mee te spelen.’

Haar klasgenootjes leven helemaal mee met Phebe. ‘Ze willen komen kijken, zeker mijn beste vrienden. En aan mijn familie heb ik voor de grap handtekeningen mogen uitdelen’, lacht ze.

De musical combineren met haar schoolwerk lukt wel. ‘Ik heb goed op voorhand gewerkt en ik ga nu ook vroeg gaan slapen. Op die manier kan ik voldoende rusten, zodat ik geconcentreerd ben bij het spelen.’

(artikel 15 december 2012)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121214_00402585

Geef een reactie

