Lauranne De Caluwe (12): 'Niet nerveus om op te treden'

Lauranne De Caluwe (12) speelt het weeskindje Tessie in de musical Annie. Ze was een van de vier finalistes in Op zoek naar Annie , een tv-programma op vtmKzoom waar op zoek gegaan werd naar twee hoofdrolspeelsters voor de musical Annie . Ze viel net uit de boot, maar mag toch weeskind Tessie spelen.

‘Ik was liever Annie geweest en ben wel ontgoocheld dat ik die rol net niet had, want die kans zal zich niet meer voordoen’, vertelt Lauranne.‘Maar ik mag wel een leuke solo zingen en meedoen. En ik gun mijn vriendinnen de hoofdrol.’

Sinds september gaat de twaalfjarige naar het middelbaar in het Sint-Lodewijkscollege. ‘Het is wel zwaar om te combineren met de examens, maar gelukkig mag ik mijn wiskunde-examen op een ander tijdstip maken.’

Voor Lauranne, dochter van de bekende dirigent Dirk De Caluwe, is het al de vierde musical waarin ze meespeelt. ‘In The Sound of Music speelde ik Brigitta en Marta, maar ook in Oliver! en Fiddler on the Roof mocht ik meedoen. Erg nerveus om op te treden ben ik niet, want ik ben het al gewoon.’

Lauranne mag ook al wat proeven van de roem die bij de musical komt kijken. ‘Leerlingen van mijn school die ik amper ken, komen me succes wensen. Plots heb ik veel meer vriendschapsverzoeken op Facebook en een enkeling wou dat ik een handtekening doorstuurde’, glimlacht ze.

(artikel 15 december 2012)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121214_00402587

Geef een reactie

