Lauranne (8): "Mijn droom komt uit"

De moeder van alle musicals heeft nu ook een Vlaamse versie. Een van de leden van de Vlaamse familie Von Trapp is Lauranne De Caluwe die de rol van Marta speelt.

“Ik ken al mijn teksten al uit het hoofd, sommige zelfs al wat te goed”, toont Lauranne aan hoe hard ze aftelt naar 20 augustus want dan beginnen de repetities van The Sound of Music. Lauranne is het jongste dochtertje van Dirk De Caluwe en Marjolijn Vanmechelen. Allebei professionele muzikanten.

Dirk is verbonden aan het Vlaams Radio-orkest en was onder meer de dirigent en muzikaal leider van de musical Daens, wat hem de titel Meest Verdienstelijke Lokeraar 2008 opleverde. Marjolijn is lerares dwarsfluit aan de muziekacademies van Lokeren en Berlare. Ze is momenteel op concertreis in Griekenland met het koor Makeblijde uit Zele. De muzikale appel is dus loodrecht uit de boom gevallen.

Verjaardagscadeau

Lauranne volgt musicalles in de dansschool Aurora, speelt sinds kort piano en kijkt uit naar de lessen voordracht die ze vanaf september in de stedelijke academie voor Muziek en Woord zal volgen. “Mijn passie voor musical is begonnen toen ik met papa en mama mee backstage mocht bij de musical Kuifje, twee jaar geleden”, vertelt Lauranne. “Het was schoolvakantie zodat ik vaak mee kon. Papa was de dirigent en mama fluitiste in het Kuifjesorkest. Als verjaardagscadeau had papa het geregeld dat ik onverwacht mee op het podium mocht bij de scène op een markt in Peru.”

Voor Lauranne stond het toen vast dat ze later ook zou zingen en dansen. Ze is dan ook bijzonder blij met haar rol in The Sound of Music. “Het is een droom die nu al uitkomt”, glundert ze. Ze slaagde glansrijk in de drie selectieproeven. “De eerste keer moesten we zingen, de tweede selectieproef was 3-stemmig zingen en dansen. De laatste proef was de scène waarin de familie Von Trapp wordt voorgesteld aan de nieuwe gouvernante”, weet ze nog precies.

Roepen en huilen

Het goede nieuws dat ze de rol van Marta kreeg vernam Lauranne na de finaleshow van ‘Op zoek naar Maria’. Haar papa en mama hadden tickets geregeld om die live-uitzending bij te wonen. “Ik was al zo blij omdat Deborah De Ridder gewonnen had en toen vertelde papa me dat ik geselecteerd was. Ik begon te roepen en te huilen van geluk”, vertelt ze met glinsterende oogjes.

Vanaf 16 juli starten de repetities en vanaf 20 augustus de voorstellingen. Voor de zes jongste kinderen Von Trapp zijn er telkens vier kinderen geselecteerd die telkens twee opvoeringen per week meespelen. Lauranne is overigens niet de enigste uit het Waasland die een rol wist te veroveren. Emma Malfiet uit Zele kruipt in de huid van Gretl, de jongste Von Trapp. Jens Hoskens uit Sint-Gillis-Waas speelt Kurt.

(artikel 25 juli 2009)

http://www.gva.be/regio-waas/lokeren/lauranne-8-mijn-droom-komt-uit.aspx

Geef een reactie

