Annie & The sound of music

Ik ben Merel Burmeister (24 jaar) en toen ik acht jaar oud was, deed ik auditie voor de musical Annie. Ik keek als kind regelmatig de film en vond het een fantastisch verhaal. Mijn moeder had  mijn zus ingeschreven voor de auditieronde en ik wilde ook heel graag. Mijn moeder had er weinig vertrouwen in, dus schreef de brief met de woorden erin verwerkt ‘ze heeft geen tanden en zingt als een kraai’. Desondanks viel ik in de smaak bij de regisseur en werd uiteindelijk de Molly van het premieregroepje (samen met mijn zus in de rol van Pepper). Ik heb een jaar lang een waanzinnige tijd gehad en vele optredens gedaan. Naast de optredens, in alle denkbare theaters in Nederland, heb ik onder andere bij de soundmixshow opgetreden en ben ik te gast geweest bij Telekids.

merel burmeister groep rood

Voor een meisje van 8 is dit een geweldige ervaring geweest. Ik moest zo hard huilen toen het avontuur en de roem voorbij waren. Ook het groepje waar ik in zat, ging ik heel erg missen. Toen ik 13 jaar was, greep ik opnieuw mijn kans en deed ik auditie voor de Sound of Music, voor de rol van Louisa. Dit was ook fantastisch en heb ik een jaar lang gedaan. Ik was als kind al gek van de liedjes van de film en nu mocht ik ze zelf op een podium zingen met professionele acteurs.

Na die twee musicals, wilde ik na mijn middelbare school auditie doen voor de theaterschool, maar heb dat nooit gedaan. Als kind kon ik me geen ander leven meer voorstellen dan de hele dag dansen, zingen en acteren, maar de onzekerheid van dat soort werk vond ik ook niet ideaal. Het is namelijk vaak zo, wanneer men doorkomt bij een auditie, dan heeft men pas werk. En nu doe ik een hele leuke opleiding: Verpleegkunde. Maar toch droom ik soms nog stiekem weg om nog ’s op zo’n podium te staan en de ervaringen opnieuw mee te maken.

Ik beschouw dit namelijk wel als één van de mooiste en bijzondere momenten uit mijn leven!

eva merel burmeister

Groetjes,

Merel

Geef een reactie

