Met Lotte en Pommelien naar Annie

Tijdens de opnames van het VTM-programma ‘Manneke Paul’ kregen Lotte Declerck (12) en Pommelien Thijs (11) te horen dat zij de nieuwe Vlaamse Annies worden. Maandagavond trokken ze in het gezelschap van hun ouders, de andere kinderen en de pers naar het Nederlandse Bergen op Zoom om een voorstelling van Annie bij te wonen.  Dit werd meteen hun eerste aanraking met het grote publiek.

Verrassing
Groot was de verrassing toen Paul De Leeuw aankondigde dat er niet één, maar twee Annies gekozen zouden worden. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de Belgische wet op de kinderarbeid. Zowel Lotte als Pommelien werden uitgeroepen tot winnaars van de zoektocht naar Annie, die de voorbije weken te volgen was op VtmKzoom. Maar ‘Manneke Paul’ had nog meer verrassingen in petto. Zo werd bekendgemaakt dat ook de twee andere finalistes mogen meespelen in de musical. Lauranne De Caluwe en Oona Abeel zullen afwisselend de rol van Tessie op zich nemen.
Uitstap
Vanuit de Stadsschouwburg in Antwerpen trokken de tien finalistes, vergezeld van hun ouders, Mark Tijsmans en Deborah De Ridder, richting het Nederlandse Bergen op Zoom.  Na de voorstelling mochten de vier laatste finalistes het podium betreden om samen met de Nederlandse cast het bisnummer ‘Morgen’ te zingen.  Als echte sterren straalden Pommelien, Lotte, Oona en Lauranne voor het grote publiek.
School
Nu de rollen verdeeld zijn, kan het echte werk beginnen.  Dit is natuurlijk niet zo vanzelfsprekend wanneer je met kinderen werkt die ook nog gewoon naar school moeten.  Met de toetsen- en examenperiode in het vooruitzicht, staan de twee Annies voor een moeilijke taak. “Ik ben overeengekomen met mijn school dat ik een aantal examens later mag inhalen”, weet Lotte te vertellen.  “Ze zijn blij dat er iemand van de school deze kans krijgt”.  Voor Pommelien ligt het wat makkelijker: “Ik zit nog maar in het zesde leerjaar. Voor mij is het dus minder moeilijk dan voor Lotte, die al in het tweede middelbaar zit.  Zolang ik goed mijn best doe, maken ze er op school geen enkel probleem van”.
Ervaring
Dat het voor de beide meiden een heel avontuur is, hoeft geen uitleg.  Al is de stap voor Lotte misschien nog net iets groter. Zij heeft immers nog geen podiumervaring. “Ik heb wel al zangles gehad, maar dit was de eerste keer dat ik me voor zo’n auditie inschreef.  Ik ben eigenlijk nog een ‘groentje’”, aldus Lotte.  Pommelien heeft al wat meer titels op haar palmares staan.  Zo zat ze eerder in de Kerstshow van Samson & Gert en in de EYO-show van K3 speelde ze de kleine Karen.  Maar veel belang hechten de jonge Annies daar niet aan. “We zijn een hechte groep vriendinnetjes geworden.  Iedereen maakt deel uit van de groep, of je nu Annie, Tessie of één van de andere finalistes of weeskinderen bent”, verzekert Pommelien. “We zullen elkaar nog heel veel zien en samen dit avontuur compleet maken”.
De musical Annie is van 26 december te zien in de Stadsschouwburg in Antwerpen en verhuist nadien naar de Capitole in Gent.

(artikel 4 december 2012)

http://www.musical-info.nl/entry/4912/met-lotte-en-pommelien-naar-annie

Geef een reactie

