Alles is eigenlijk begonnen toen ik auditie deed voor het studio 100 kinderkoor

kaat3

Het was mijn tweede auditie ( mijn eerste was voor de sound of Music , maar daar was ik niet door ) en ik was super zenuwachtig , maar toen ik het nieuws te horen kreeg dat er erbij was , was ik natuurlijk super blij . Vanaf toen ging ik 2 keer in de week naar Schelle om te oefenen , wanneer er activiteiten waren , koos onze zangleraar een paar kinderen die mochten meedoen . Al snel kreeg ik te horen dat ik met nog een paar andere kinderen het beginliedje voor Slotmarsepeinstein ( een programma op Nickelodeon ) mocht inzingen .Dat was echt een superleuke ervaring , en het was ook meteen de eerste keer dat ik in een echte studio terecht kwam . Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik ook geselecteerd was om mee te zingen in de kerstshow van Samson en Gert , dat was een droom die uitkwam . Ik heb bij studio 100 een leuke tijd beleefd , maar besefte al gauw dat ik eigenlijk maar 1 ding wou , namelijk in een musical meespelen . Toen ik was gestopt bij studio 100 , duurde het niet lang meer voor Oliver de musical op mijn pad kwam . Samen met nog een honderdtal kinderen deed ik auditie . Toen ik te horen kreeg dat ik in het ensemble zat , was ik super blij . De repetities van Oliver waren in de zomervakantie , ik heb veel van mijn vrije tijd in Oliver gestoken  maar dat vond ik absoluut niet erg  , al heb ik wel het kamp van de jeugdbeweging erdoor moeten missen , maar ik mocht een dagje op bezoek gaan en dat was ook al heel leuk ! Tijdens de repetities moest alles  correct uitgevoerd worden maar de sfeer was er zo fijn en ze waren er zo lief . Toen het dan eindelijk zo ver was , en we onze eerste shows mochten spelen was ik helemaal in de wolken . Het gevoel dat je krijgt als je op een podium staat is echt onbeschrijfelijk , en ik wist al snel dat ik meer van dit wou . Ik heb ongeveer 50 shows  gespeeld , maar het heeft me nooit verveeld . Het afscheid viel me dan ook heel zwaar . Samen met nog zoveel andere kinderen had ik een jaar aan een stuk voor Oliver geleefd . De hechte band die we hadden was onbeschrijfelijk , we waren één grote familie geworden . Gelukkig spreken we nog vaak af zodat we elkaar niet moeten missen . Toen Oliver definitief ten einde was , heb ik vaak gedacht of er ooit nog zo een avontuur op mijn pad zou komen . Ik had niet verwacht dat zo snel na de stop van Oliver , fiddler on the roof op mijn pad zou komen . Ik kreeg een mail waarin ze vroegen of ik interesse zou hebben om auditie te komen doen voor fiddler on the roof . Natuurlijk wou ik dadelijk auditie doen . Na de auditie was het spannend afwachten , en ja hoor , ik kreeg een telefoontje met het goede nieuws , dat ik erbij was . Samen met nog een paar andere kinderen zat ik in het ensemble van fiddler on the roof . De repetitie periode was niet zo lang als bij Oliver , maar wel weer ontzettend leuk . Achter de schermen speelden we altijd spelletjes zoals : weerwolfje , Fiddler’s got talent , sou you think you can dance , … .  Toen we te horen kregen dat ons groepje de première mocht spelen , waren we echt super blij ! Het was dan  ook weer een tijd om nooit te vergeten . De mensen van het volwassen ensemble waren fantastisch om mee samen te werken , en ze waren zo lief voor ons . Ik had ook geweldige “Fiddlermama’s  “ en “ Fiddlerpapa “ die mijn ouders speelden in het stuk . Het waren echt stuk voor stuk lieve mensen. En net als bij Oliver viel het afscheid me hier zeer zwaar . Het potje met zand ( het was zand uit anatevka , waar de musical eigenlijk een beetje om draait )  dat we als toi toi van de regisseur en het creatief team hadden gekregen staat nog altijd op mijn bureau en ik ben er heel gehecht aan . Wat een mooie herinneringen ! Ik denk er nog vaak aan terug . Ondertussen is het hier een beetje rustig en hoop ik dat er nog een nieuwe musical op mijn pad komt . Maar ik blijf me bezig houden met muziek , en ik geef de moed nooit op ! Zo heb ik in de zomer stage gedaan in Nederland bij Joop Van Den Ende , waar ik de kans heb gekregen om met mij grote idolen te zingen en waarvan ik ook tal van workshops heb gekregen . Ik kan dus alleen maar zeggen : Blijf in je dromen geloven en blijf bezig met muziek .

Groetjes Kaat xxx

kaat studio 100

Studio 100 kinderkoor

kaat oliver

Oliver

fiddler-on-the-roof kaat

Fiddler on the roof

kaat les

Zomer stage bij Joop van den Ende

Geef een reactie

