Vanaf oktober zal Vajèn van den Bosch de rol van Tiener Fiona in de musical Shrek vertolken. Fiona is een – toch wel stoere- prinses die al jaren opgesloten zit in een toren die bewaakt wordt door een gevaarlijke draak. Ze wacht al zo lang op een prins die haar komt redden, maar wanneer hij eindelijk komt opdagen is het nog maar de vraag of deze ‘groene’ prins aan haar eisen voldoet…

Van den Bosch is nog maar veertien jaar oud, maar haar naam is ondertussen al wel een begrip in de musicalwereld. The Sound of Music, Joseph, Mary Poppins en de hoofdrol in de musical Droomvlucht prijken op haar cv. Bij het grote publiek wierf ze bekendheid door haar deelname aan The Voice Kids.

Het is naar aanleiding van dat programma dat de makers van Shrek de musical haar contacteerde: “Nadat ze mij op TV hadden gezien bij The Voice hebben ze me opgebeld om een werksessie te komen doen, waar we met het nummer ‘I know it’s today’ aan de slag gingen. Daarna kreeg ik te horen dat ik de rol had. Ik was superblij!”.  Vajèn speelt niet alle voorstellingen – ze heeft maar 24 speelbeurten – en gaat de rol delen met iemand uit het vaste ensemble. Of we haar buiten dit nummer nog gaan zien in de voorstelling is nog niet duidelijk. Het repetitieproces is namelijk nog volop bezig, weet Vajèn ons te vertellen.

Ook al is het niet een hele grote rol, toch is ze enorm blij met deze kans: “Het nummer is gewoon zo gaaf om te zingen en ook van de films ben ik fan. Ik heb ze allemaal gezien!”.  Eerder dit jaar is de hoofdcast naar Londen afgereisd om daar een eerste glimp van de show en hun Engelse collega’s op te vangen. Het was de eerste keer dat Vajèn de voorstelling zag: “Ik had bewust niets opgezocht op internet, waar je heel veel filmpjes van de show kan vinden. Enkel de liedjes; die kende ik wel al allemaal volledig uit mijn hoofd (lacht). Ik was ontzettend onder de indruk. Het is zo’n gave voorstelling; niet alleen de muziek, maar ook de kostuums, het decor en zéker de samenwerking met deze cast is een echt feestje!”.

Muzikaliteit zit duidelijk in de familie. Vajèn is op dit moment niet de enige van den Bosch die furore maakt in een musical. Haar zusje Venna is namelijk één van de Annie’s in de gelijknamige musical die eind november in première  gaat.  Vajèn is zeker niet jaloers op haar jongere zus: “Ik ben zo ontzettend trot op haar! Ik ben heel blij dat ze zo’n mooie hoofdrol te pakken heeft gekregen en ga zeker een paar keer naar haar kijken!

(artikel 15 oktober 2012)

http://www.musicalvibes.net/

Geef een reactie

