Vajèn van den Bosch (14) zette Oijen eerder dit jaar in één klap op de landkaart. De finaliste van The Voice Kids maakte erg veel indruk met haar stem en werd onder andere in Oss en haar woonplaats als een ‘held’ ontvangen. Haar tienjarige zusje Venna timmert ook hard aan de weg op muzikaal gebied. Met een hoofdrol in de musical Annie van musicalproducent Albert Verlinde krijgt ze de kans Nederland te betoveren.

Annie is een wereldberoemd verhaal. Wie kan het jonge meisje met de grote bos rode krullen niet voor de geest halen? “Het leek me hartstikke leuk om auditie te doen”, zegt Venna enthousiast. “Toen ik een jaar of vier was, waren we al eens naar de musical Annie gegaan. Ik kan me er niet veel meer van herinneren, maar de cd hebben we grijs gedraaid.” Venna doorliep de voorrondes en kreeg een uitnodiging om afgelopen weekend in Kerkrade een plaatsje in de musical te verdienen tijdens de laatste auditieronde. “Ik was net als de andere kinderen erg zenuwachtig. Ze hadden ons echter gefopt en we kregen allemaal een rol in de musical. Ik had nooit verwacht dat ik uitgekozen zou worden. Alleen het meedoen vond ik al leuk.”

Schijnwerpers
Van vreugde sprong Venna een gat in de lucht. Ze kreeg samen met vijf andere kinderen de hoofdrol. De leerlinge van de SOC Talentenklas, met ervaring in de musicals Sound of Music en Zorro, staat straks in veel zuidelijke theaters in de schijnwerpers. Op 20 en 21 november staat ze onder andere op het podium tijdens de try-out in De Lievekamp. “Ik heb echt heel veel leuke reacties gehad. Veel mensen willen komen kijken. Het is ook een heel interessant verhaal. Voor jong en oud zeker de moeite waard.”

Instuderen
Vakantie telt dit jaar niet voor Venna. De Oijense basisscholiere gaat in haar vrije tijd aan de slag om onder andere danspasjes te oefenen en liedjes in te studeren. “Ik heb er zoveel zin in. Wel ben ik erg nerveus. Vanaf nu ga ik heel hard oefenen. Met liedjes zingen, dansen maar ook acteren. Het voordeel is dat ik heel erg enthousiast ben, dan gaat het onthouden vanzelf.”

(artikel 6 juni 2012)

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/142054/nieuwe-annie-komt-gewoon-uit-oijen

Geef een reactie

