Kirsten uit Haarlem, Jip uit Bennebroek en Esmee uit Nieuw-Vennep spelen in 'Annie'

HAARLEM – Kirsten de Vos, Jip Wassenberg en Esmee Lemmers spelen mee in een aantal voorstellingen van de musical ‘Annie’. Ze werden geselecteerd uit een groot aantal kandidaten. Afgelopen zondag moesten de drie in Kerkrade verschijnen, waar de organisatie van Albert Verlinde Entertainment nog een finale-auditie zou afnemen. 

Esmee (12): ,,Maar toen we in de zaal zaten kwam Albert Verlinde op en zei dat wij alle 36 dóór waren. Dus iedereen begon meteen te gillen en te juichen.”

Alles was onderdeel van de actie ‘De zoektocht naar de beste musicalkids van Nederland’. De drie in de regio Haarlem woonachtige meiden werden samen met 33 anderen gekozen uit zo’n 1100 kandidaten. Zes meisjes zullen de rol van ‘Annie’ op zich nemen. Kirsten speelt Duffy, Jip speelt Tessie en Esmee speelt July, meisjes uit het kindertehuis waar Annie verblijft en waar de strenge miss Hannigan de scepter zwaait. Annie en de andere meisjes moeten van Miss Hannigan al haar vervelende klusjes doen en ’s morgens heel vroeg opstaan om te beginnen met poetsen.

Wanneer op een dag Grace Farrell, de assistente van miljonair Oliver Warbucks, naar het weeshuis komt, verandert Annies leven drastisch. Grace komt een kind uitzoeken om tijdens de kerstvakantie bij haar te laten logeren. Ze kiest Annie. Het enige dat Annie nog heeft van haar ouders is een zilveren medaillon. Dan begint de zoektocht.

De musical werd eind jaren zeventig en begin jaren tachtig met groot succes gespeeld op Broadway. Ook de film met in de hoofdrol Aileen Quinn als de roodgekrulde Annie was een publiekstrekker.

,,De rol die ik speel is die van Tessie, een brutaal meisje dat net iets ouder is dan de rest”, legt Jip (13) uit Bennebroek uit. ,,Ik vind het heel gaaf om mee te mogen doen. Het is voor mij de eerste keer dat ik in een musical ga spelen, ook al heb ik al vanaf mijn vierde dansles. En nu zit ik ook op zangles. Het lijkt me heel erg leuk als straks mijn vriendinnen komen kijken in de schouwburg.”

Esmee uit Nieuw-Vennep heeft al wat ervaring opgedaan in de musical ‘Daddy Cool’. ,,Daarin speelde ik de rol van de kleine Roos, de jonge Kim Lian van der Meij. Ik vind het heel erg leuk om te zingen, te dansen en te acteren.”

Kirsten (12) uit Haarlem kruipt in de rol van Duffy. ,,Dat is volgens mij een jaloers typetje. Ze heeft een hekel aan Annie en wordt overal snel boos om. Ik verheug me vooral op de repetities die we gaan doen, met al die andere kinderen. Ik denk dat het een hele leuke en gezellige tijd gaat worden.”

(artikel 7 juni 2012)

http://www.vandaag.nl/bloemendaal/nieuws/article16078253.ece/Kirsten-uit-Haarlem-Jip-uit-Bennebroek-en-Esmee-uit-Nieuw-Vennep-spelen-in-Annie

Geef een reactie

