HET KRUIMELAVONTUUR VAN MANOUK PHEIFER (9 JAAR)

Vorig jaar, in mei 2011, deed ik auditie voor de rol van Keessie in de musical Kruimeltje.
Na 3 spannende auditierondes kreeg ik te horen dat ik de rol mocht gaan spelen ! Ik was natuurlijk ontzettend blij !
Ik werd ingedeeld in Kindergroep B samen met Sami Kappé (Kruimeltje),  Roy Goldman (Spijker), Zoë Goldman (Stijn) en Dennis Vermeulen (Buikie).
Om de Landelijke tour van de musical Kruimeltje te promoten  mocht ik 11 september 2011 naar
24-uur Cultuur in het Oude Luxor in Rotterdam.  Toen had ik voor het eerst mijn Keessiekostuum aan. Dat was zo leuk. Iedereen wou op de foto, ik voelde me een echte ster.

manouk pheifer

Na veel repeteren was het op  6 oktober 2011 eindelijk zover: mijn premiere in de musical Kruimeltje in Theater De Lievekamp in Oss. Het ging supergoed. Toen ik op dat podium stond en de zaal in keek wist ik 1 ding zeker: dit wil ik vaker doen !

Bij iedere voorstelling moest ik 2 uur van tevoren in het theater aanwezig zijn. Wij speelden in regio Zuid en dat betekende voor mij vroeg van tevoren van huis en soms best lang in de auto moest zitten voordat ik bij het theater was. Toch vond ik dat niet vervelend wat ik vind het zo leuk om op te  treden. Ik vond het ook altijd erg leuk om door de artiesteningang naar binnen te mogen gaan, best cool !
Ik ging me altijd eerst omkleden, beetje kletsen met iedereen, lekker met de hond Moor knuffelen en natuurlijk eten. Dan moest er gezenderd worden en gingen we soms nog even een beetje repeteren.
Dan was het alweer tijd voor de voorstelling.

Op 13 december mochten ons kindergroepje met de gehele cast een muzikale kerstgroet voor de AVRO opnemen. We gingen het liedje “All I want for Christmas” zingen. We hadden zoveel lol.
http://avro.nl/musical/Player/tcm8_263614/

Op  17 maart 2012 was ik voor het laatst Keessie in de musical Kruimeltje.
Ik vind het erg jammer dat het afgelopen is, heb altijd zoveel lol gehad en genoten.
Hopelijk mag ik ooit nog eens stralen in theaters met een rol in een grote musical !

Geef een reactie

