'Ik ben al best een beetje zenuwachtig maar dat is goed'

Negenjarig musicaltalent Manouk Pheifer op podium van Hitz for Kidz

Bij de familie Pheifer heb je het voor het uitkiezen als je op zoek bent naar een ‘Vlaardinger van de Week’. Dochter Esmée is met haar HWC-handbalteam een sportkampioen en andere dochter Manouk timmert stevig aan de weg als musicaltalent. Zij won vorige week een talentenjacht. Groot Vlaardingen koos daarom ditmaal voor haar.

De negenjarige Manouk Pheifer kreeg vorige week op school te horen dat zij de Hitz for Kidztalentenjacht gewonnen heeft. Haar clip van het Kinderen voor Kinderen-liedje ‘Mama is morgen van mij’ werd gekozen als beste. Voor het oog van haar klasgenoten won zij een aantal onderbroeken van een nieuw lingeriemerk. Dat zorgde voor veel hilariteit. Verder kreeg zij een MP3 van K3 en een paar Munich-schoenen en de hele klas mag naar het Hitz for Kids popconcert op 22 april. Maar dat was allemaal niet waarvoor Manouk had meegedaan met deze wedstrijd. Zij wilde maar één ding en dat is 22 april samen met onder meer Ralph Mackenbach optreden bij Hitz for Kidz. Manouk moest een paar traantjes laten toen zij dat hoorde. “Maar dat was alleen van blijdschap”, vertelt het Vlaardingse zangtalent. Zij blijkt ook helemaal geen schrik te hebben om voor 5000 kinderen in de Uithof op te treden. “Ik ben al best een beetje zenuwachtig maar dat is alleen maar goed. Dan zing ik beter.” Manouk mag op 22 april een liedje zingen. Welke dat wordt weet zij nog niet zeker. Misschien wel het Kinderen voor Kinderen-nummer waar zij de wedstrijd mee won en waarvan zij met haar buurjongen Sander de Haas een clip maakte. “Maar ik kan ook een liedje doen uit de musical van Dik Trom.” Eigenlijk wil de Vlaardingse het liefst een Engelse hit zingen. “Dat past misschien beter bij het publiek maar ik kan nog niet zo goed Engels zingen en ik weet ook niet wat ik dan zing.” Manouk wordt de komende periode goed voorbereid op het optreden. Op 1 april krijgt zij van een bandcoach adviezen voor haar optreden en daarna mag zij nog twee avonden repeteren om alvast te wennen aan de omstandigheden. Voor Manouk Pheifer zijn dit allemaal leuke vooruitzichten op datgene dat zij het liefste doet: zingen. “Zelfs toen ik net als mijn zus nog handbalde liep ik in het veld nog te zingen”, glimlacht zij. Toch kijkt zij ook nog naar iets anders uit bij het Hitz for Kidz popconcert. Er komt een twinkeling in haar ogen als zij vertelt dat zij daar Ralf Mackenbach wil ontmoeten. “Ik heb hem wel eens gezien maar nog niet gesproken. Dat wil ik nu wel doen.” Maar Manouk Pheifer kijkt al lang niet meer op tegen al die sterren. Eigenlijk is zij er zelf een. Zij trad al menigmaal op in de Efteling op het Zomerpodium en deed mee aan het televisieprogramma Talentenhoek. De afgelopen periode speelde zij 24 maal in de musical Kruimeltje, doorkruiste daarvoor met haar ouders een groot deel van Nederland en mocht in die periode al menigmaal een handtekening uitdelen aan een fan. “Meespelen in die musical was een droom en erg leuk. Ik heb er ook veel van geleerd. Het is wel heel jammer dat het nu afgelopen is maar er zullen nog wel andere dingen komen waar ik van kan dromen. En met Hitz for Kids heb ik nu weer iets om naar uit te kijken.” Ook dichter bij huis staat zij binnenkort op de planken. Als lid van de musicalgroep Op Maat speelt zij 14/15 april mee in de Peter Pan-musical. Manouk krijgt het dus nog druk de komende tijd. Maar ook daarover maakt zij zich niet druk. “Ik vind het juist leuk om te doen.”

http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/GV/20120321/GV_GV-1-09_120321_1.pdf

Eén reactie op “'Ik ben al best een beetje zenuwachtig maar dat is goed'

  1. hallo Manouk ik ben een zus van jouw opa ,ik heb net naar jouw zangmummer[morgen is mama van mij zitten kijken,
    Manouk wat kan jij leuk maar ook mooi zingen .ik hoop dat jij nog heel veel optredens mag doen.
    doe jij je papa en mama je zus en broertje de groeten ,o ja ,ook opa en oma van ons
    ome henk en tante bep
    Winterswijk

Geef een reactie

