Sarah Nauta

Naam: Sarah Nauta
Leeftijd: 13
Talent: Speelde bij het jeugdtheater Hofplijn en in de musicals Ciske de Rat en Mary Poppins. Speelt momenteel de hoofdrol in de musical Droomvlucht. Zong twee jaar bij kinderen voor kinderen.

Wat maakt het oor jou zo leuk om op het podium te staan?
”Voordat ik op moet, ben ik wel een beetje zenuwachtig. Maar zodra ik het podium op ga, valt dat weg, geniet ik en ga ik ervoor. Als het afgelopen is, kan ik niet wachten tot ik de volgende keer weer mag.”

Heb je een voorbeeld?
”Chantal Janzen, zij kan echt alles! Ik vind haar ook heel grappig en zou haar graag eens in het echt ontmoeten.”

Zitten er ook minder leuke kanten aan het spelen?
” Ik vind het heel jammer dat ik maar 24 speelbeurten heb. Als minderjarige mag je niet meer dan 24 dagen per jaar spelen. En soms vind ik het wachten tijdens de repetities vervelend. Maar dat went. Een ander nadeel is dat er vaak extra voorstellingen in de vakantie zijn. Dat betekend dat ik het grootste gedeelte van de vakantie ‘aan het werk’ ben. We kunnen daarom meestal niet of heel kort op vakantie. Maar dat heb ik er nu graag voor over.”

Dat heeft dus ook effect op je zus en je ouders. Hebben die daar geen moeite mee?
” Mijn zusje vindt het gelukkig zelf ook leuk om audities te doen en heeft ook al in een aantal producties gespeeld. Zo speelden we allebei dezelfde rol in Mary Poppins. We begrijpen heel goed dat we er dingen voor moeten laten. Mijn ouders brengen me overal naartoe en moeten soms uren wachten. Zonder hun hulp en steun had ik dit allemaal nooit gekund.”

Wat vinden je vriendinnen ervan dat je al zo bezig bent met je carrière?
” Ik heb het er niet te vaak over, want het lijkt al snel of je aan het opscheppen bent en dat wil ik niet. Ik zit op de middelbare school en zit in de dansklas van Lucia Marthas, waar ik tweeënhalf uur per dag dans. Ik hoop ooit musicalster te worden. Maar acteren vind ik ook leuk. Ik hoop dat ik nog vaak op het podium mag staan.”

Geef een reactie

