Stel, je bent 13 jaar en krijgt de hoofdrol in een nieuwe musical. En daarvoor mag je ook nog ‘ns op reis naar IJsland. Hoe cool is dat? Bofkont Vajèn weet er alles van en vertelt graag meer over haar Droombaan!

Naam: Vajèn van den Bosch

Leeftijd: 13 jaar

Woont in: Ooijen

Leukste musical: Mary Poppins maar eigenlijk alle musical waarin ik heb gespeeld, haha! Maar The Lion King en Tarzan vond ik ook fantastisch.

Eerste rol in musical: Peter Pan “Ik was toen 3 jaar”

Leukste tv programma: Op zoek naar…

Favo vakantieland: Mexico is supergaaf!

Lekkerste eten: Japans

Vieste eten: Spruiten

Muziek: “Ik luister eigenlijk alleen maar naar musicalmuziek!”

Huisdieren: Hond Lobbes, drie katten, een konijn, een hamster, twee cavia’s

Broers/zussen: Een zusje: Venna

Hobby’s: “Ik zit in een talentenklas, dat is koor, meerstemmig zingen en technieken. Veel meer dan alleen zangles. Heel leuk!”

Over Droomvlucht de musical

Het meisje Lila (gespeeld door Vajèn) is helemaal niet gelukkig thuis. Ze wordt gepest op school en haar ouders zijn hartstikke druk. Als ze bij haar oma gaat logeren, wordt ze meegenomen naar een heel bijzondere wereld… Hier bestaan elfjes en trollen écht! En dromen lijken hier werkelijkheid te worden, ook voor Lila..? Een mooi decor, prachtige kleding en geweldige liedjes: deze droommusical wil je zien!

Hoe ben je terecht gekomen in droomvlucht?

“Ik heb in de musical The sound of music, Joseph en Mary Poppins gespeeld. Daardoor werd ik gevraagd de rol van Lila voor te lezen vanuit het script. Ik was blij dat ik geen moeilijke auditie moest doen! Door het script voor te lezen kreeg ik de rol al”.

Kende je de attractie de droomvlucht wel?

“Ik ben vroeger heel vaak in de efteling geweest en de droomvlucht was altijd al mijn favoriete attractie. Al voordat ik van deze musical gehoord had! Ik ben ook gek op achtbanan, hoor! Maar ik ga ook minstens een keer in de droomvlucht. Al is de wachtrij altijd wel lang…”

Wat deed je toen je hoorde dat je deze droomrol had?

“Ik moest heel hard huilen en gillen en ik was vooral onwijs blij!

Hoe ben je ooit begonnen met musicals?

“Al vanaf jongs af aan hield ik heel erg van zingen en alles daaromheen. Toen ik 9 was, las ik in de krant dat er een auditie was voor The sound of music. Van mijn moeder mocht ik meedoen en zo kreeg ik mijn eerste rol. En nu ben ik verslaafd!

Heb je nu nog les in zingen en dansen of kun je inmiddels alles al?

“Ik doe klassiek en jazzballet, zangles en toneel. Dat hoort allemaal bij de rol. Het is een soort opleiding. Ik speel dus niet alleen Lila, ik leer dit er allemaal bij! Dat hoort bij deze musical.

Maar hoe doe je dat dan met je ‘gewone’ school?

“Ik heb een regeling dat ik kort van tevoren kan aangeven of ik vrij wil van school. Daar doen ze niet moeilijk over!”

En wat vinden je vriendinnen ervan?

“Ze zijn echt heel blij voor me en reageren altijd enthousiast. En komen altijd kijken als ik een nieuwe rol heb”.

En je zusje?

“Zij is hartstikke trots! M’n zusje is ook musicalster, zij speelt in Zorro. Ze heeft ook in The sound of music gespeeld. Toen ik stopte nam mijn zusje het over!”

Er zijn nog drie andere meiden die Lila spelen. Ben jij het belangrijkst?

“Nee, hoor! Ik speel ook niet het vaakst, we doen het gewoon allemaal omstebeurt. Ik mag 24 keer per jaar optreden”.

Heb je al een flinke blunder gemaakt?

“Gelukkig niet! Natuurlijk gebeurt er af en toe iets grappigs en dan ben je opeens uit je rol. Maar dat betekent ook dat we veel gelachen hebben met elkaar!”

En hoe ziet de kleding eruit?

“Lila zelf heeft niet heel bijzondere kleding: gewoon een shirtje, spijkerbroek en een vestje. Maar de elfjes zien er prachtig uit. Hun kostuums zijn fantastisch! Ik moet nog wel even flink oefenen met omkleden, ik denk dat dat best vaak gaat gebeuren…”

Wordt je herkend op straat?

“Dat is nog niet gebeurd, maar dat zou wel heel gek zijn straks… Ik heb nog niet eens een handtekening! Misschien moet ik alvast gaan oefenen…”

En wat is je droom hierna?

“Een rol in een film of iets op televisie lijkt me heel gaaf, maar het allerliefst blijf ik gewoon musicals doen. Dat is echt mijn droom, ook voor later!”

Geef een reactie

