DE KRIMPENSE ZUSSEN ISHA EN FLORIEN FERDINANDUS STAAN SAMEN OP DE PLANKEN TIJDENS DE MUSICAL DROOMVLUCHT IN HET EFTELING THEATER.

Krimpen a/d IJssel – Florien van acht speelt ‘Bloemelfje’, Isha van twaalf speelt een hoofdrol als ‘Lila’. Samen maken de Krimpense zusjes deel uit van de cast van de Joop van den Ende productie ‘Droomvlucht de musical’. Ze staan er sinds begin oktober mee in het Efteling theater.

Zo expressief als ze ogen tijden ‘Droomvlucht’, zo bescheiden zijn Isha en Florien in het dagelijks leven. “Het zijn gewoon twee gezellige meiden”, stelt hun moeder Annemarie Ferdinandus vast. Isha deed al eens auditie bij Mary Poppins en haalde daar de finale. Uitverkozen werd ze net niet. Haar deelname aan de Mary Poppins-school maakte haar echter zo enthousiast dat ze besloot om bij ‘Droomvlucht’ een nieuwe kans te wagen. Dit keer werd ze wel geselecteerd. “En nog voor een hoofdrol ook”, zegt ze met gepaste trots. “Dat vond ik hartstikke leuk natuurlijk, vooral ook omdat ik me van tevoren niet al teveel illusies had gemaakt”. Haar zusje Florien overkwam hetzelfde. “Ik had al eens meegedaan aan de audities van de musical “Zorro”, vertelt de groep 5-leerling van basisschool De Fontein. “Maar dat vond ik een beetje te spannend. Toen hebben ze gezegd dat ik het bij ‘Droomvlucht’ nog maar eens een keer moest proberen. En dat heb ik gedaan!”

Trollen

‘Droomvlucht de musical’ is een betoverende reis naar een wereld waar trollen en elfen echt bestaan. In de musical komt de sprookjeswereld van de attractie uit het Efteling park op magische wijze tot leven. “Het is heel leuk om hierin mee te spelen”, zegt ‘Lila’ Isha. “En spannend. Vlak voordat we op moeten, zie je op een scherm al die mensen in de zaal zitten. Dan ben je best zenuwachtig. Maar als je eenmaal op het toneel staat is dat gevoel weg”. Haar zusje heeft dezelfde ervaring. “Bij mij gaan de zenuwen weg als ik als Bloemelfje door de lucht zweef”, zegt ze. “Dat is elke keer weer leuk”.

Geef een reactie

