Liselotte vertedert als elfje

Bleiswijk – Naast de Berkele Jelle speelt, zingt en danst ook Liselotte Wilbrink mee in Droomvlucht, de musical van Joop van den Ende Theaterproducties die tot april op de planken wordt gezet van het Theater in de Efteling.

Foto

Het is voor de 12-jarige Bleiswijkse niet de eerste keer dat ze schittert in een bekende musical.
“In 2008 las mijn vader een oproep in de krant waarin kinderen werden uitgenodigd te reageren als ze graag mee wilden spelen in Les Misérables dat zowel op de agenda van Carré als Luxor zou komen. Hij wist dat ik dat graag wilde en dus schreven we een brief. Die werd beantwoord met de uitnodiging auditie te komen doen in Studio Focus te Amsterdam. Men was op zoek naar drie kinderen die in de musical de geschiedenis van de hoofdpersonen lieten zien. Ik mocht meedoen als Eponine, het gemene meisje.” Na haar optreden in deze bekende musical stond Liselotte meteen ingeschreven bij Stage Entertainment. Toen dan ook de musical Joseph (naar een verhaal uit het Oude Testament) in voorbereiding werd genomen mocht zij weer auditie doen. “Het wil niet zeggen dat je dan ook mee mag doen, want je begint weer helemaal van voren af aan in de hele auditieronde. Maar ik mocht door en speelde Maria, een van de kinderen van de broer van Joseph.”

Mary Poppinsschool
Na een rustige periode viel er een brief op de mat waarin Liselotte de uitnodiging kreeg deel te gaan nemen aan de lessen op de Mary Poppinsschool in Scheveningen. “Daar ging ik driekwart jaar elke zaterdag heen; heel leuk en bovendien kende ik er heel veel kinderen van.” In diezelfde periode kwam er een uitnodiging audities te doen voor Droomvlucht, de musical in De Efteling.
“Ik heb lang getwijfeld of ik wel mee zou doen,” aldus Liselotte. “De Mary Poppinsschool zou stoppen en dat was een hele teleurstelling. Bovendien ging ik net voor het eerst naar de middelbare school en dat zou toch ook flink wennen worden. Er volgden heel wat auditierondes en heel vaak dacht ik ‘zal ik nog doorgaan?’, maar als ik eenmaal in de studio was vond ik het weer heel erg leuk! En ik was heel blij dat ik uiteindelijk de rol van elfje mocht spelen.” Het verhaal van Droomvlucht was helemaal nieuw en moest nog geschreven worden. “Tijdens het repeteren werd het verhaal steeds mooier; zeker toen we met decor en kostuums gingen repeteren; toen was het helemaal compleet en heel cool. We hebben er met elkaar iets heel moois van gemaakt.”

Actrice
De repetities startten na de zomervakantie en liepen door tot oktober. “Ons groepje (er zijn vier casts van kinderen die meespelen, want elk kind mag slechts 24 maal optreden per jaar) mocht tijdens de première meedoen; een groot feest, inclusief de rode loper en heel veel bekende Nederlanders. Nu sta ik een of soms twee keer per week in de voorstelling en ben ik te zien als elfje, maar ook als boswezen; ik sta eigenlijk best veel op toneel. En weer met Jamai, die ook in Les Misérables en Joseph meespeelde.” Liselotte weet nu al: “Ik wil graag actrice worden en in New York gaan wonen!” Maar voorlopig fietst ze nog, na vorig jaar vanuit groep 8 basisschool De Oosthoek vaarwel gezegd te hebben, dagelijks naar het Melanchthon Bergschenhoek waar ze net in de eerste klas is begonnen.
“Ik hoop dat veel mensen naar Droomvlucht komen kijken. Het is echt een gezinsmusical vol humor en een vette knipoog naar de huidige maatschappij.
Vrolijk met een heel mooi decor; een schitterend uitstapje tijdens de kerstvakantie. De voorstellingen lopen door tot de maand april, waarna men bekijkt of er nog een verlenging inzit.”

(artikel 29 december 2011)

http://www.heraut-online.nl/heraut-online/index.php?itemid=17178

Geef een reactie

