Droom Chris komt uit in Droomvlucht

BREDA – Een droom die uitkomt. Dat is de musical Droomvlucht voor de 11-jarige Chris Kokkeel uit Breda.
chris kokkeel

Hij danst en zingt momenteel een of twee keer in de week in theater De Efteling, waar de sprookjesachtige Joop van den Ende-productie nog tot eind januari te zien is. Chris doorstond een strenge selectie, waarvoor honderden kinderen zich hadden aangemeld. Vol enthousiasme vertelt hij over zijn rol als de faun Bliksem. “Dat is een jongenselfje. En ik ben ook bosgeest, in een soort plantenpak. Tussendoor moet ik een paar keer omkleden. Dat moet heel vlug, dus als ik in de kleedkamer kom, springen er gelijk vier vrouwen op me af om te helpen.”

Chris zit in groep zeven van basisschool De Zandberg. Hij volgt al jaren dans- en zangles, maar gaat sinds dit schooljaar ook twee keer in de week naar de vooropleiding van de Fontys Dansacademie in Tilburg. Dansen is zijn passie, vertelt hij. “Ik vind alle stijlen leuk. Modern, hiphop, streetdance. Maar klassiek ballet vind ik het mooist. Ik kan me daarbij helemaal inleven in het verhaal en ik vind al die bewegingen leuk om te doen. De sprongetjes, de plié’s. En ik hou van pianomuziek.” Hij wil na de basisschool naar het Koning Willem II College in Tilburg, waar hij school met dans kan combineren. “Later wil ik een goede danser worden, maar ik wil ook muziek erbij doen.” Hij denkt al aan grote shows zoals van Michael Jackson en Justin Timberlake. Zijn moeder Yvonne lacht: “Als Chris maar op het toneel kan staan gaat het goed met hem.” Chris: “Maar het lijkt me ook heel leuk om later zelf les te geven.” Voorlopig geniet hij nog volop van de Droomvlucht. Chris maakte de première mee en zit ook in de extra kerstvoorstellingen. “De eerste keer was heel spannend, maar dat went. Wel krijg je tussendoor soms aanwijzingen, want het is nooit perfect natuurlijk. Nee, dat is niet erg. Ik wil het juist graag altijd beter doen.”

(artikel 15 december 2011)
Geef een reactie

