Als Lila in Droomvlucht

KRIMPEN/KAATSHEUVEL – Begin december togen we door het winderige weer naar het zuiden, om precies te zijn naar de Efteling waar we een interview hadden met Isha uit Krimpen aan den IJssel die samen met nog drie andere meisjes om de beurt de hoofdrol spelen in de musical Droomvlucht.
 
Sha Ferdinandus uit Krimpen speelt hoofdrol in Efteling-musical.
 

De musical Droomvlucht vertelt het wonderlijke verhaal van het meisje Lila, dat zich vergeten voelt in het drukke bestaan van haar ouders. Wanneer Lila bij haar oma logeert, start een betoverende reis naar een wereld die alleen in dromen kan bestaan. Een sprookjesachtig avontuur waaruit je niet meer wilt ontwaken, waarin elfen en trollen echt bestaan en waar dromen werkelijkheid worden zolang je er in durft te geloven. Durf jij te dromen? Laat je meevoeren in de wereld van deze nieuwe, betoverende musical voor groot en klein, die bewijst dat sprookjes echt bestaan… Net klaar met repeteren neemt Isha plaats in de fauteuil tegenover ons. Zou jij jezelf in het kort aan de lezers kunnen voorstellen? “Ik ben Isha Ferdinandus, 12 jaar oud en woon in Krimpen a/d IJssel. Ik zit in het eerste jaar van de Theater havo/vwo, dat is een middelbare school in Rotterdam.” Ga je net als andere kinderen vijf dagen in de week naar school? ”Ja, en dan doe je er extra vakken bij. En bijvoorbeeld in plaats van gym doen wij dansen. We krijgen elke week vier uur spel, twee uur dans en twee uur zang.” Heb je auditie moeten doen om aangenomen te worden op de theaterschool? “Ja, ik moest een scène, een liedje en een dansje instuderen, dat was wel heel leuk om te doen.” Is dit jouw eerste musical waarin je meespeelt? “Niet mijn eerste musical, maar wel de eerste professionele musical. Eerder heb ik meegespeeld in de schoolmusical (eindmusical van groep 8), amateurmusicals, maar nog niet zo iets groots als dit in de Efteling.” Hoe kwam je op het idee om auditie te gaan doen voor de musical Droomvlucht? ”Vroeger was ik best wel een verlegen meisje. Toch ben ik auditie gaan doen voor een rol in de musical Mary Poppins. Ik ben toen doorgegaan naar de Mary Poppins school en daar heb ik echt heel veel bijgeleerd. Ik ben daar ook zelfverzekerder geworden. Helaas was ik het uiteindelijk net niet geworden. Toen hoorde ik dat er weer een nieuwe musical zou komen en dacht ik bij mezelf laat ik nog maar een kans wagen.”
Uiteindelijk kreeg je de hoofdrol in de musical Droomvlucht. “Ik was heel erg blij, maar ook best wel zenuwachtig om te gaan repeteren want ik wist niet wat mij te wachten stond. Droomvlucht is best wel een onbekend verhaal want het is eigenlijk gewoon gebaseerd op de attractie.”

(artikel 30 december 2011)

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/december/30/als_lila_in_droomvlucht

3 reacties op “Als Lila in Droomvlucht

  1. ik heb haar gehad met droomvlucht. sorry maar ik vond haar heel erg slecht,ik baalde enorm dat ik haar had ik had liever sarah, vajen of robin gehad.

    echt stom! ze heeft gewoon niet de stem om te zingen!

    naja ze deed haar best.

  2. Dat ben ik niet met je eens. Ik heb haar ook gezien en ze deed het heel goed. Misschien hou je niet van haar stemgeluid. Maar zingen kan ze zeker. En in haar spel is Isha super goed.

    • ik ben het net als Pien niet eens met Anne. Heel slecht? Kan het me niet voorstellen. Ik heb Isha nu zelf al 2 keer gezien en ze is een heel eigen Lila. Net als de andere Lila’s doen ze het allemaal op hun eigen manier. Ik vond Isha juist heel goed en natuurlijk acteren. En haar zang was prima. Robin heb ik ook gezien en die vond ik heel goed met haar zang en haar acteren iets anders, ze speelt het liever. Maar wel goed. Jammer dat Anne het zo ervaren heeft. Je ziet van andere juist hele positieve reacties over Isha, dus ik denk dat dat heel erg slecht wel mee zal vallen.

Geef een reactie

