De elf jaar jonge Cherida Krijgsman uit Arnhem heeft al twaalf keer Marta gespeeld in de musical The Sound of Music in De Efteling.

Wist je dat Paul de Leeuw bijna naast me zat?
“Oh, echt? Dat heeft mijn begeleidster helemaal niet verteld. Wat cool zeg!”

Als je het van tevoren wist, had je dan extra je best gedaan?
“Ik doe eigenlijk altijd wel erg mijn best. Op 10 december komt bijna de hele bovenbouw van mijn school ’t Panorama kijken. Dan ga ik ook erg mijn best doen, maar als ik zoiets al van tevoren weet, word ik wel extra zenuwachtig.”

Kun je het karakter van Marta omschrijven?
“Marta is het op een na jongste kindje uit de Von Trapp-familie. Ze is erg verlegen, maar wel spontaan. Ze zal niet snel ruzie met iemand krijgen en durft zich ook niet heel erg te uiten.”

Lijkt jouw karakter daarop?
“Nee, niet echt, denk ik. Ik heb hiervoor Molly in de musical Annie gespeeld. Zij was een grappig meisje. Ik heb ook de rol van Piccolo in de musical Pinokkio gespeeld en die was nogal ondeugend. Ik denk dat ik daar het meeste op lijk.”

Je hebt dus al veel ervaring.
“Ja, en daarnaast zing ik ook in Kinderen voor Kinderen. Hee Hallo heet het liedje dat ik zing.”

Wat vind je de leukste scène om te doen in The Sound of Music?
“Ik denk de scène op het bed.”

Dat is de scène waarin je moet jodelen, dat deed je erg goed!
“Ja, nou, ik doe eigenlijk altijd maar wat. Niemand heeft me dat geleerd.”

Kon je ook een andere rol spelen?
“Ja, die van het jongste kind. De jury vond me erg klein voor mijn leeftijd. Dat is zo, want ik zit al in groep zeven en hoor eigenlijk al in groep acht omdat ik een keer ben blijven zitten. Ik vond de poppenhoek veel te leuk.”

Wil je later verder in de musical?
“Ja, ik zou later best in een musical als Fame willen spelen. Alleen zingen lijkt me ook wel leuk.”

(artikel 17 november 2008)

Geef een reactie

