Zoetermeerse elfje in musical

ZOETERMEER – Pas tien jaar oud en dan al schitteren in een musical. Het overkwam Dominique Schulte uit Zoetermeer. Een keer per week is zij te zien als elfje en boswezen in de musical Droomvlucht.

De musical Droomvlucht vertelt het verhaal van Lila, een meisje dat zich vergeten voelt in het drukke bestaan van haar ouders. Wanneer Lila bij haar oma logeert verschijnt er iets wonderlijks dat Lila meeneemt naar een mystieke wereld van elfen en trollen. Hier wacht Lila en oma een betoverende reis vol spannende avonturen.
De musical is op 9 oktober in première gegaan in Theater de Efteling. Sinds die dag is Dominique een keer per week op het toneel te zien. Als elfje heb ik twee zinnen solo in één van de liedjes, verder sta ik met heel veel anderen op het toneel. Naast Dominque doen er nog 51 andere kinderen mee aan de musical. Per show staan er steeds 13 kinderen op het toneel.
Dominique speelt zowel een elfje als een boswezen. Ziet Dominque er als elfje lief uit met een bloemenkrans in haar haar, vleugeltjes om en ballerinaschoentjes aan haar voeten, wanneer ze in een boswezen verandert is ze helemaal groen en bruin. Een boswezen is een plant die zich vast pakt aan alles en iedereen en niet los laat totdat je ‘m kietelt, vertelt Dominique. Zelf geeft ze de voorkeur aan het elfje. Ik vind het leuker om een elfje te spelen. Elfjes zijn mooi, leuk en lief en ik denk dat ik daar mijn rol ik kan vinden. Al halverwege augustus begonnen de repetities voor de musical. Anderhalve maand later was de eerste try-out. Ik vind het spannend om op te treden, zegt Dominique. Voordat de musical begint ben ik altijd een beetje zenuwachtig. Maar als ik op het toneel sta gaat het vanzelf.
Op haar achtste besloot Dominique dat ze musicalster wilde worden. Twee jaar lang volgde ze een theateropleiding voor getalenteerde kinderen bij musicalschool NME (Nederlands Musical Ensemble). Daarvoor zong ze al bij een kinderkoor. Bij NME heeft Dominique veel geleerd. Bijvoorbeeld hoe ik mijn stem moet gebruiken en hoe ik moet acteren. Ik kan ook veel beter dansen. In het voorjaar gaat Dominique auditie doen om opnieuw een opleiding van het NME te kunnen volgen. Soms is het lastig om de musical te combineren met school. Ik kan ook niet altijd mee naar verjaardagsfeestjes, dat is jammer. Toch denkt Dominique er niet aan om te stoppen met acteren, want ze heeft grote plannen voor de toekomst. Later wil ik de hoofdrol spelen in een musical. Ik blijf meedoen. Als het maar leuk is!

(artikel 24 november 2011)

http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2034720

Geef een reactie

