Ook de jonkies horen bij de cast

De cast van Daddy Cool telt behalve een flink aantal ervaren rotten ook nieuwkomers, waarvan de tienjarige Anouk Vervoort er een is. De Tegelse bemachtigde de rol van de jonge Roos: ze speelt de jonge uitvoering van het personage van Kim-Lian van der Meij. Daarmee gaat een droom in vervulling. “Ik had al geprobeerd om een rol te krijgen in de musicals Kruimeltje en Droomvlucht, maar daarvoor werd ik afgewezen. Jammer, maar ik vind het leuk om me overal voor op te geven, dus ben ik gewoon doorgegaan met auditie doen. Daddy Cool was mijn derde auditie.”
“Voor Daddy Cool moest ik een stukje van de openingsscène spelen en een stukje zingen. Dat ging blijkbaar goed, want nog diezelfde dag hoorde ik dat ik de rol had.”
Ze heeft de voorstelling nu twee keer gespeeld. Haar trotse ouders zaten uiteraard in de zaal om haar te bewonderen. “Elke keer als ze opkomt, schiet ik vol, zegt moeder Luciënne.”
Voor Anouk is het vooral genieten. “De laatste scène, als we een mix doen van alle nummers en het publiek klapt, vind ik het mooist. Maar ook achter de schermen is het leuk. De cast behandelt de kinderen die meedoen als collega’s. Ze wensen je vooral succes en je krijgt een knuffel. We horen er echt bij.”
Anouk gaat de jonge Roos de komende tijd in ieder geval zeventien keer spelen, door het hele land. Voor de voorstelling in Venlo op 8 november hebben haar familie en klasgenootjes alvast kaarten bemachtigd. “Op school vinden ze het leuk. Vooral de meisjes. Ze zijn erg trots.”

 

Geef een reactie

