Iris mag Keesie spelen in Kruimeltje

 

Iris verhoek

Zeewolde – De 9-jarige Iris Verhoek uit Zeewolde gaat meezingen en -spelen in de musical Kruimeltje. Ze mag de rol spelen van Keesie, het vriendje van Kruimeltje. Kruimeltje wordt gemaakt door Rick Engelkes / Eftelingtheater Producties. Aanvankelijk werd de musical alleen opgevoerd in De Efteling, vanaf 2 oktober 2011 staat er een tournee door het hele land geprogrammeerd.

Gevoel

Voor Iris Verhoek is zingen haar lust en haar leven. ,,Ik zing de hele dag, zegt ze lachend. ,,Eigenlijk kun je zeggen dat ik altijd zing, behalve als ik ziek ben. Vader Arjan knikt. ,,Ze zong al toen ze nog een klein kind was. Eerst ging ze praten en direct daarna is ze gaan zingen. De familie Verhoek zingt thuis sowieso veel. Vader en moeder zingen mee met christelijke cds. Oudere zus Mandy is een verdienstelijke blokfluitspeelster en ook broertje Bjorn laat zich van tijd tot tijd op geheel eigen wijze horen. Iris kan, zo vertelt ze, in het zingen haar gevoel kwijt. ,,Als ik boos of verdrietig ben, begin ik te zingen. Dan zijn die nare buien meestal snel weg. Ook als ik blij ben, ga ik zingen. En dan blijf ik natuurlijk blij!

 Iris zong aanvankelijk bij de Bengeltjes, maar twee jaar geleden maakte ze de overstap naar de Balletschool van Tilly Verhaar. Op 9 april jl. won ze in De Kluit in de Polderwijk het Zeewolder Kindersongfestival. Op zeer spontane wijze kroop ze daarbij in de huid (en de kleren) van Mary Poppins. Iris veert helemaal op bij de herinnering. ,,Bij de bekendmaking van de uitslag hoorde ik ineens mijn naam noemen. Ik schrok me rot! Ik was helemaal door het dolle heen, zo blij was ik! Drie dagen ervoor zong Iris, groep 6-leerling op basisschool De Regenboog, solo het speciaal bij het Vliegerproject van Rob van den Broek en Hiky Helmantel gemaakte lied van Gera Anbergen en Titia Bron. ,,Juf Gera vertelde mij toen dat je je kon opgeven voor een rol in de musical Kruimeltje. Samen met m’n ouders heb ik het bericht in de krant opgezocht en mij direct daarna opgegeven. Iris moest in totaal vier maal naar Dronten en kreeg toen te horen dat ze tot de uitverkorenen behoorde. Kruimeltje wordt van oktober 2011 tot en met maart 2012 op de planken gebracht. Iris is ingedeeld in de regio’s Noord en Oost. ,,In totaal zijn er vijf kinderrollen. Voor elke rol zijn er zes kinderen nodig. Ik zing dus in een van de groepen mee. Ik heb er heel veel zin in.

http://www.zeewolde-actueel.nl/week-24/615404

Geef een reactie

