Jeffrey Bordewijk schittert in musical Ciske de Rat

 

Jeffrey bordewijk

De 9-jarige Jeffrey Bordewijk uit Monster speelde vorige week voor de laatste keer mee in de musical Ciske de Rat. Verslaggever Julian Zouw was te gast bij deze musical en maakte onderstaand verslag voor onze krant.

De cast kwam in een limousine aan bij het Fortis Circustheater in Scheveningen. Jeffrey, in gala-kleding, stapte uit de auto. Er stonden veel fotografen om kiekjes te maken van de cast. Daarna gingen we richting artiesten ingang waar de cast gingen eten. De kinderen die meespeelden gingen alvast naar boven om zich om te kleden, schminken en hun microfoontje plaatsen op hun hoofd. Toen dat gebeurt was had Julian een interview met Jeffrey en maakte we foto’s backstage op het podium. Als eerste vroeg  Julian aan Jeffrey welke rol hij speelt en wat voor soort rol.

Jeffrey: Ik speel de rol van Dorus en ik ben het vriendje van Ciske en Betje. Dorus heb alleen een ziekte en zit daarom in een rolstoel en in het midden van de musical gaat hij dood. Mijn zus had  het verzonnen om auditie te doen, want zei ging auditie doen en dat vond ik ook wel leuk en toen wilde ik het ook gaan doen. Ik ging dus auditie doen en zei kwam niet door de auditie heen en ik wel en zodoende kreeg ik de rol van Dorus. Ik vind het helemaal fantastisch, want het is wel een hele gave musical en over vroeger. Ik heb niet vaak met Danny de Munck samen gespeeld, maar ik vind het een hele ervaring om in zo’n grote musical te spelen. Ik heb ongeveer een maand geoefend op de liedjes en de tekst. Sommige tekst en liedjes kon je zo onthouden en met sommige tekst duurde het wat langer voordat ik alles uit mijn hoofd kon. Ik vond het heel erg cool om samen met Danny de Munck samen te spelen en hij is heel erg aardig. Mijn favoriete liedje heet Later en dat zing ik samen met Betje, kleine Ciske en grote Ciske. Het is raar, maar de leukste scene vind ik dat ik dood gaat. Mijn grote voorbeeld is natuurlijk Danny de Munck, want hij kan goed zingen en acteren. Je heb eigenlijk vierentwintig speelbeurten en in twee-en-twintig speelbeurten heb ik dertig keer gespeeld en ik mocht nog een keertje extra invallen. Ik ben altijd voor en tijdens de musical zenuwachtig, want ik heb hem toch al vaak gedaan, maar het blijft toch een ervaring. Het blijft toch altijd spannend als de zaal vol zit met publiek. Het lijkt mij leuk om eens samen met mijn vader in een musical te spelen (zei Jeffrey lachend). Ik wil zeker later musicalster worden, want musicals vind ik heel erg leuk. De droevigste scene vind ik ook de doodscene, want dan denk je bij je zelf van, laat dit nou niet het eind zijn. Mijn plannen voor de toekomst zijn om musicalster te worden of anders topturner.

(artikel 3 december 2009)

http://moc.thuisbladen.net/index.php?option=com_content&task=view&id=3973&Itemid=32

Eén reactie op “Jeffrey Bordewijk schittert in musical Ciske de Rat

Geef een reactie

