Neil van der Hulst

Mijn naam is Neil van der Hulst en ik speel mee in de musical en de televisieserie Kruimeltje als Spijker.

Het avontuur begon al in juni met de audities in de Focus Studio’s in Amsterdam.

Ik kwam heel veel vrienden uit de musical Ciske de Rat tegen en dat was al heel erg leuk.

Heel spannend allemaal, want deze auditie was heel heftig.

De lat lag heel erg hoog en iedereen had al ervaring door o.a. Ciske de Rat, Jozeph of de Sound of Music.

Spannend dus!!

Er waren heel veel rondes waarbij ik steeds meer super goede jongens af zag vallen maar ik bleef in de race.

Het duurde wel een maand voordat ik wist dat ik de rol van Spijker had en dat dit mijn volgende avontuur zou worden.

Ik was zo blij dat ik echt een gat in de lucht ben gesprongen.

Net als bij de Kruimeltjes zijn er 6 Spijkers gekozen.

Omdat er ook en nieuwe tv-serie werd gemaakt, De nieuwe avonturen van Kruimeltje, kregen we daarvoor

ook een screentest. Jan-Albert deWeerd, de regisseur besloot dat ik Spijker in de televisie-serie mocht spelen samen met Kruimeltje Stefan,Buikie Cas en Jany als Keessie.

Mijn grote droom kwam uit want ik wilde heel graag meedoen.

In de zomervakantie hebben we de televisieserie opgenomen in een grote oude fabriek in Zaandam waar met decorstukken een ware stad was nagebouwd.

We moesten wel heel hard werken en vaak al heel vroeg op de set zijn, maar de mensen om ons heen waren heel erg lief dus het was fijn werken, echt een soort van familie en we hadden ook een hele goede catering (jummie)! Ik moest gewoon opletten dat ik niet een Buikie werd.

Omdat je soms heel lang moest wachten hebben we een viswedstrijd bedacht: de Kruimeltjes wie vangt de grootste vis wedstrijd die door Stefan is gewonnen met een hele grote baars (zie foto).

De eerste afleveringen hebben we op het Cinekids Festival in Amsterdam gezien en het is zo goed gelukt dat

ik hoop dat iedereen het net zo mooi vindt als wij.

Op dit moment moet ik veel repeteren in het Efteling Theater. 12 December is mijn premiere en het is echt een hele mooie voorstelling geworden. Ik kan niet wachten …….

Vanaf 20 December wordt de televisieserie uitgezonden bij de Avro op Nederland 3.

Kom dus allemaal kijken naar de musical Kruimeltje in het Efteling Theater en ik weet zeker dat jullie het net zo leuk vinden als wij!!!

Holadiaa holadiee, kom naar Kruimeltje en zing met ons mee!

Groetjes van Neil

c11aa7b9221

Foto1: De Winnaar Stefan van onze viswedstrijd op de set.

neil van der hulst

Foto2: Ik als Spijker

neil vd hulst

Foto3: Kruimeltje, Buikie en Spijker op de set

f0be921ed61

Foto4: Keessie

Eén reactie op “Neil van der Hulst

  1. ik vind het echt super gaaf die auditie die je hebt gedaan bij hollands got talent je moet winnen je kunt zo goed toneel spelen! ik hoop dat je tips voor me hebt :-$ stuur hem naar mijn hyves!

Geef een reactie

