Larissa Weilenmann

Mijn onvergetelijke tijd bij The Sound of Music!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De afgelopen 2 jaar heb ik zoiets geweldigs meegemaakt, dat had ik nooit durven dromen…

Toen mijn moeder op internet zag dat er audities waren voor de musical The Sound of Music

en vroeg of ik auditie wilde doen was ik meteen super enthousiast! Toen ik na een paar weken bericht kreeg dat ik mocht komen, ben ik meteen de film gaan kijken. Het leek me echt geweldig om mee te mogen spelen in zo een fantastische musical, maar omdat ik nog nooit eerder zoiets gedaan had, dacht ik dat de kans klein zou zijn dat het ook echt zou lukken.

De Audities werden gehouden in de Efteling, daar werden we opgewacht door de sleuteliers en gingen met een treintje naar de ballonvaarder. Daar kreeg je een stikker met je naam erop, Sipke Jan liep er ook rond met een cameraploeg,

hij maakte een programma met de titel Do Re Wie, de zoektocht naar de Von Trapp kinderen,

dat vond ik zo gaaf, maar ook heel erg spannend!!

Ik werd geinterviewd, was super zenuwachtig en na een poosje gingen we met alle kinderen naar boven.

Daar gingen we zingen en dansen, was heel erg leuk, toen de uitslag afwachten….ik was door!!!!

Zo ging het nog 3 keer, elke keer mochten we de Efteling in, dat was ook super leuk!

Toen we het de laatste keer hoorden, was Albert Verlinde erbij…hij vertelde dat hij de ene groep

het super gedaan had, daar stond ik niet bij…dus ik dacht…Ohhh neeee…en toen zei hij…maar jullie hebben het ook geweldig gedaan, dus daarom zijn jullie allemaal DOOOOORRRRRRR!!!!

Ik moest echt huilen van blijdschap, kon het niet geloven, hier droomde ik van!!

larissa1

Toen ik het script binnen kreeg en het ging doorlezen besefte ik helemaal hoe geweldig het was!! Ik mocht Brigitta gaan spelen! Ik leerde mijn andere von Trapp broertjes en zusjes kennen, en vanaf het begin voelde het als één grote familie!

Samen mochten we naar de Show of Music komen kijken, toen ik zag hoe het er allemaal uit zou gaan zien, met de dansjes en kleding kon ik helemaal niet wachten om met mijn groepje in het Efteling Theater te staan!!

Het repeteren was geweldig, elke week leerden we nieuwe dingen en leefden we steeds meer toe naar onze première.

Dat was zo spannend, de eerste keer, een uitverkochte zaal, voor zoveel publiek te staan, en het ging allemaal meteen goed we kregen een groot applaus en toen dacht ik…mijn droom is uitgekomen….

larissa2

De eerste keer dat we gingen optreden vond ik  het heel spannend, maar ook geweldig! We moesten 2 uur van te voren aanwezig zijn, en verzamelden in het Efteling theater. Daar werden we opgehaald door de kinderbegeleidster en namen afscheid van onze ouders. Daarna gingen we naar de kleedkamer om onze spullen neer te zetten. Toen we dat hadden gedaan gingen we naar de artiesten foyer met alle cast-leden om te eten. Toen we uitgegeten waren gingen we weer naar de kleedkamer om zenderzakjes om te doen, zenderzakjes zijn zakjes die je om je middel doet waar de zender met een draadje naar je microfoon in gaat. Daarna gingen we naar de geluidsman om de microfoontjes op te laten plakken. Daarna hadden we een soundcheck om in te stellen hoe hard je microfoontje moest, eerst zongen we altijd een solo liedje en daarna met ze alle ‘tot snel vaarwel’. http://www.youtube.com/watch?v=PpXEO1NB2II

Na de soundcheck gingen we inzingen met de hele cast, dat was altijd heel erg gezellig. Daarna gingen we weer naar onze kleedkamer en werden onze haren gedaan. Als we dan helemaal klaar waren gingen we achter het podium waar onze pakjes hingen om ons om te kleden, we moesten toen erg stil zijn omdat de musical al was begonnen en hoorden we Maria zingen. Voordat we op moesten deden we nog een paar leuke concentratie oefeningen met onze kinderbegeleidster en wensten  we elkaar toitoitoi. Als het dan zover was gingen we klaar staan in de coulisse en gingen we op.

larissa3

Met ons groepje, die we De Von Trapp kids 4 U hadden genoemd, mochten we naar de TV Show van Ivo Niehe!!!!

Toen de kindercordinator ons vertelde dat we mochten optreden bij Ivo Niehe, stond ons hele groepje te juichen en te gillen!!

Even later vroeg ik aan mijn moeder….wie is Ivo Niehe eigenlijk….ik had nog nooit van hem gehoord!! haha

Dat was zo geweldig om mee te maken, we kwamen op tv!!!

http://www.youtube.com/watch?v=VH5pqim-kSY

Wat ook fantastisch was is dat we de 200e voorstelling mochten spelen!!

Er zat allemaal pers in de zaal, dus toen we aan het eind applaus kregen, zag je van alle kanten flitslichten….

Dat was zo gaaf!! Na de voorstelling gingen we naar het restaurant, waar een super grote taart stond met 200 erop!

Albert Verlinde hield een toespraak en toen gingen we allemaal bij de taart staan.

Er stonden zoveel fotografen om ons heen, dat zal ik nooit meer vergeten…

Anouk Maas en Ellis van Laarhoven werden geinterviewd over de relatie tussen Wieneke en Rein,

ze zeiden dat Wieneke en Rein niets hadden, maar dat er wel 2 kinderen waren die verkering hadden.

Ricky Kooyenga, de Kurt uit mijn groepje, had me op Valentijnsdag verkering gevraagd.

Ik vond hem ook leuk, dus vanaf die tijd waren we een setje.

Toen kwam de cameraploeg van RTL Boulevard naar onze kleedkamer om ons te interviewen.

Ricky en ik waren de hele tijd aan het giechelen en waren heel erg verlegen, we zeiden dat we op het podium niet verliefd naar elkaar keken, omdat we in onze rol van broer en zus moesten blijven.

Toen we het de volgende dag op tv zagen lagen we helemaal in een deuk!!!

Dit is de link van RTL Boulevard: http://www.youtube.com/watch?v=v08nvJihfs

 

Ricky en ik probeerden de Leandler, de dans die Maria en de Kapitein doen tijdens het feest, na te doen van Wieneke en Rein, na veel oefenen lukte het ons. Tijdens een voorstelling vertelden we dat aan hun en toen zeiden ze, “nou dat willen we dan wel zien”!! We hebben het toen in de kleedkamer van Wieneke laten zien, dat was zo leuk!!!

larissa4

21 juni was onze allerlaatste voorstelling….daar zag ik heel erg tegenop, omdat het zo geweldig was om te doen!!!

Die dag werd ik ook 12 jaar, dus dat was ook extra leuk!

We gingen met alle afscheids cadeautjes en traktaties al vroeg op weg, omdat we nog ergens naartoe moesten zeiden mijn ouders. Ik herkende het helemaal niet, maar dacht het zal wel goed zijn. Opeens zag ik allemaal andere kinderen van mijn groepje met hun ouders op een parkeerplaats, we gingen naar een restaurant waar onze ouders als verrassing hadden afgesproken. Nadat we taart hadden gegeten voor mijn verjaardag kwam er een supergrote limousine aanrijden, we dachten dat er een popster in zou zitten!! De rode loper werd neergelegd en al onze broertjes en zusjes kwamen uit de auto als verrassing en wij mochten erin!! Er zat een tv in, champagne, lekkere hapjes echt super cool!! Onderweg hingen we uit het raam en zwaaiden we naar mensen…die dachten dat we beroemd waren….hahaha We reden voor het laatst naar de Efteling, daar stonden de 2 portieren ons op te wachten en werden we naar het theater gebracht, het was super, we kregen bloemen bij het eindapplaus en we moesten allemaal heel erg huilen… Het idee dat je dit nooit meer zou meemaken vond ik zo erg….

Wieneke, Rein, Ellis en Anouk waren super lief voor ons, gingen met ons mee naar de kleedkamer en troosten alle kinderen.

Het was echt een super geweldige tijd….

larissa5
Toen we hoorden dat The Sound of Music verlengd zou worden, sprong ik een gat in de lucht!!

We moesten opnieuw auditie doen, dus dat was weer heeel erg spannend!! Gelukkig was ik door, maar omdat ik gegroeid was mocht ik nu de rol van Louisa spelen. Dat vond ik geweldig, was heel erg blij dat ik 2 verschillende rollen mocht spelen!!

Ik had weer een super leuk groepje! We noemden ons groepje De Jodelende Alpen Bende! Toen we onze première hadden stonden onze ouders ons op te wachten met bloemen en kinderchampagne, dat was echt geweldig!! Er waren een paar keer bij verschillende voorstellingen showstops, dat betekend dat er iets fout gaat en dat de show dat even stop gezet wordt. Dat gebeurde ook een keer toen we met de do re mi scene bezig waren…er ging iets niet goed bij het orkest, dus opeens ging het licht uit, terwijl wij op de trap stonden. Het zijn best wel kleine treedjes dus we moesten voorzichtig naar beneden in het donker. Toen het probleem was opgelost stonden we weer bij de bank, waar Maria met de gitaar zit en mochten we de hele  do re mi scene opnieuw doen!!!!  Dat vonden we allemaal zo cool, echt super!! Wieneke zei,”nou…we proberen het gewoon nog een keer”!! Iedereen moest lachen in de zaal.

larissa6

De verlening duurde iets meer dan 2 maanden, dat vond ik wel heel erg jammer, het was zó voorbij!! Ik probeerde super van de laatste voorstelling te genieten, maar tijdens de graf scene moest ik al huilen…

We kregen mooie bloemen bij het eindapplaus en toen begonnen we allemaal…

Toen het doek dicht ging kwam Rein naar me toe en gaf me een dikke knuffel, dat vond ik zo lief!

Wieneke kwam ook en Alexandra, die vingen ons heel lief op. Inge Iepenburg was er de laatste voorstelling niet, daar hadden we s’middags al afscheid van genomen. Zij was ook zo lief voor ons, ze moest zelf ook huilen toen we afscheid namen.

larissa7

Omdat The Sound of Music 50 jaar bestond kwam er een gouden tour. Ik werd weer aangenomen en daar was ik echt heel erg blij mee! We gingen langs alle grote theaters in Nederland.

We zijn naar Antwerpen geweest omdat we foto’s gingen maken voor het programma boekje. We waren allemaal in het groen, The Sound of Music kleur, dat was wel een heel grappig gezicht. We noemden onszelf De Gouden Tour Toppers! We mochten de première spelen! Toen mijn moeder vertelde dat wij dat mochten spelen, zat ik helemaal te gillen. De première ging echt heel erg goed en de verdere optredens waren ook geweldig!

We traden ook in Groningen op in Martini Plaza. Omdat het erg ver rijden was voor de meeste mensen, had Albert Verlinde geregeld dat we op een bungalow park allemaal huisjes hadden. De hele cast en de kinderen met hun ouders mochten er slapen. In het huisje naast ons zaten de barones (Kirsten Cools) en Rolf (Steven Colombeen), en tegenover ons zaten Maria (Wieneke Remmers) en de kapitein (Rein Kolpa). Dat was wel heel grappig en leuk!

We traden zelfs op in het geweldige Carré, dat had ik nooit durven dromen! Het was echt zo fantastisch

larissa8

Soms denk ik wel eens, stel dat mijn moeder die oproep niet gezien had…dan had ik dit allemaal niet meegemaakt!!

Ik had het echt niet willen missen…voor geen goud!!!

 

Veel liefs xxx Larissa

larissa9

Von Trapp Kids 4 U:

 

Olivier, Willemijn, Ricky, Larissa, Romée, Maaike.

Foto: Roy Beusker

De Jodelende Alpen Bende:

Manouk, Emma, Levi, Thijs, Joep, Larissa.

larissa11

De Gouden Tour Toppers:

Lander, Larissa, Olivier, Julia, Alyssa, Manon.

3 reacties op “Larissa Weilenmann

  1. Hi Larissa,

    Kwam toevallig op deze site terecht. Wat heb je je showervaringen goed op papier gezet! Dit is iets wat je nooit zult vergeten. Je zingt en speelt echt heel goed (dat hebben de mensen in showland heus ook wel opgemerkt), dus wie weet komen er in de toekomst nog veel meer van dit soort kansen op je pad.
    Groetjes (ook aan je vader en moeder en Moreno) van Henny (zus van je oma)

Geef een reactie

