Nicole van Dorp speelt Jane in musical Mary Poppins

Jonge musicalster uit De Lier straalt straks in Disney-productie

Nicole van Dorp uit De Lier is op 11-jarige leeftijd al een musicalster. Na rollen in bekende musicals zoals de zeer populaire Joseph en Les Miserables heeft Nicole opnieuw een geweldige rol verworven. Ze speelt de rol van Jane in de nieuwe Disneymusical Mary Poppins.

Zonder grote zangervaring is Nicole in de musicalwereld beland. Begonnen bij een televisieauditie voor een rol in The sound of music kreeg de Lierse een hoofdrol in de musical Les Miserables en vervolgens ook nog een rol in Joseph. De zeer enthousiaste Nicole heeft dan ook al met menig bekende Nederlander het podium mogen delen.

“Eigenlijk had ik geen ervaring met zang en musicals. Ik zat op school in een koor en toen ik hoorde dat er televisie-audities waren voor The sound of music leek me dat leuk en heb ik me opgegeven. Toen ik niet uitgekozen werd, hebben mijn moeder en mijn zus me opgegeven voor Les Miserables waar ik een van de hoofdrollen, namelijk de rol van Cosette, kreeg. Zo ben ik de musicalwereld ingerold.”

Ondertussen speelt Nicole mee in Joseph en is ze al hard aan het repeteren voor de rol van Jane in de nieuwe Disneymusical Mary Poppins. “Spelen en zingen in musicals vind ik ontzettend leuk”, ondekte Nicole. Trots voegt ze eraan toe: “Ik heb al met Carlo Boszhard en Rene van Kooten op het podium gestaan.”

Voor de musical Mary Poppins heeft Nicole al aardig wat gerepeteerd. “De rol van Jane in Mary Poppins is ontzettend leuk, maar af en toe ook best moeilijk,” vindt de jonge musicalster. “Het komt niet alleen maar neer op zang, maar ik moet nu ook echt scènes spelen. Dat vind ik ontzettend gaaf.”

Natuurlijk hoopt de 11-jarige Nicole ook haar toekomst in de musicalwereld in te kunnen vullen. “Ik wil graag in musicals blijven spelen en na deze school naar de theateracademie gaan. Het spelen is ontzettend leuk en natuurlijk ook erg spannend. Vooral voor de première ben ik vaak erg zenuwachtig, maar als ik eenmaal bezig ben zijn alle zenuwen verdwenen.”

Wellicht dat we Nicole in de toekomst dus nog wel tussen Danny de Munk, Pia Douwes en Chantal Janzen op het podium kunnen tegenkomen. Binnenkort kunnen we haar in elk geval in veel grote theaters bewonderen. De musical Mary Poppins zal namelijk in april in première gaan.

(artikel december 2009)

Geef een reactie

