Bauke debuteert in musical

Jonge Leidenaar wil zingen en in de kaaswinkel staan

Bauke van boheemen

Leiden – Bauke van Boheemen (9) uit Leiden kan het nauwelijks geloven. Nooit eerder gedanst of gezongen en toch maakte hij gisteren zijn debuut in het Circustheater in Scheveningen.

Hij vertolkt de komende maanden de rol van de ondeugende Michael Banks in de musical ‘Mary Poppins’. De toekomstige musicalster is er helemaal klaar voor. “Ik ken al mijn teksten uit mijn hoofd, ben niet bang dat ik iets vergeet.”

Zijn eerste kennismaking met musicals was vorige zomer. Bauke kreeg de film ‘Mary Poppins’ onder ogen en is verkocht. Op dat moment is Joop van den Ende op zoek naar kinderen voor zijn nieuwe productie en toevallig is dat ‘Mary Poppins’. Bauke aarzelt niet en doet auditie. “Die ging goed en ik mocht door naar de tweede ronde. Na nog twee cursussen aan de Mary Poppins school stond ik in de musical.”

De komende maanden zal Bauke maar liefst 24 keer als Michael Banks op de buhne te zien zijn. Hij is in totaal, op zeven minuten na, de hele musical op het podium aanwezig. “Ik vind mijn kostuum erg mooi en ik heb een scheiding in mijn haar. Het orkest is ook heel leuk. Je ziet precies het hoofd van de dirigent boven het podium uit komen.”

Bauke kent al zijn teksten inmiddels uit zijn hoofd. Zelfs het moeilijke ‘Supercalifragilisticexpialidasties’ rolt er moeiteloos uit. En zou hij per ongeluk struikelen, dan blijft hij lachen: “Dan sta ik gewoon weer op. Voor het podium is een net gespannen voor als je er vanaf zou vallen. Dat gebeurt gelukkig nooit. ”

Zijn leeftijdsgenoten vinden het erg interessant. “Sommige kinderen zijn wel jaloers maar gelukkig zijn ook veel mensen blij voor me.” Naast zingen en dansen heeft Bauke nog meer hobby’s. Hij zit op hockey, speelt piano en is dol op knutselen. “Eigenlijk wil ik op basketbal.” En hij heeft iets met zebra’s. “Ik vind ze leuk om hun vacht. Het is zwart, wit, zwart, wit, en dat honderd keer.”

Over zijn toekomst hoeft Bauke gelukkig nog niet na te denken, maar doet dit stiekum wel af en toe. Vader Winfred runt kaaswinkel Van Boheemen in Leiden. Bauke ziet zichzelf ooit ook in de winkel werken die zijn opa in 1956 begon. “Het zou wel grappig zijn als ik die van mijn vader zou overnemen.” Maar het liefst wil hij natuurlijk zingen én in de winkel staan. “Ik denk er nog maar even over na.”

(artikel 10 december 2010)

Eén reactie op “Bauke debuteert in musical

  1. Hoi Bauke,

    Ik heb je gisteravond zien dansen en acteren, en wat heb ik van je genoten samen met mijn dochter.
    Je was steengoed, en wat moest je veel doen, onwijs veel. Je bent een echte kanjer.
    Het was een supermooie musical die tot ver in detail was uitgewerkt.
    Ik had het geluk dat ik langs je oma zat die vol trots genoot van je spetterende kwaliteiten.
    Daar genoten wij ook weer van en ik was ook al ken ik je niet ook heel trots op je.
    Vette felicitaties van ons en nog heel veel plezier en succes hierin.
    We zullen vast nog meer van je horen in de toekomst

    Lieve groeten van ons Romy en Rieja

Geef een reactie

