Sami blij met rol Kruimeltje

BREDA – Hij is absoluut niet teleurgesteld.

Sami kappe

Sami Kapp� (11) uit Breda is juist heel erg blij. “Ik vind het helemaal niet erg dat ik Wie wordt Kruimeltje niet heb gewonnen. Want ik mag toch een heleboel keer de hoofdrol in de musical Kruimeltje spelen.”

Alle zes jongens die de finale haalden, spelen het komende theaterseizoen om beurten de rol van Kruimeltje in het Eftelingtheater. Afgelopen zaterdag werd in het AVRO-tv-programma bekend dat Joes Brauers uit Limburg de winnaar is. Hij doet de première en komt op de posters. Sami en zijn ouders Patrick en Naima vinden het prima zo. “Het belangrijkste was voor mij om de finale te halen”, zegt Sami. “Dit is mijn eerste echte hoofdrol.” Sami speelde al eerder rolletjes in de musicals Ciske de Rat en Joseph. “Ik vind het heel leuk als mensen klappen en juichen als ik op het toneel sta.” Last van zenuwen heeft hij niet. “Alleen de eerste show is altijd een beetje eng, maar als je het publiek dan meekrijgt, is het juist heel erg leuk.”

Hij vond het wel raar om zichzelf terug te zien op televisie. “Soms denk je ‘o nee, waarom zeg ik dat nou’. Of ‘wat kijk ik daar raar’, maar er ging ook heel veel goed. En achteraf krijg je wat tips en opmerkingen van de begeleiders.”

Sami rolde min of meer toevallig ‘het vak’ in. “We wilden naar de musical Les Miserables en toen zagen we toevallig de oproep voor de Ciske-auditie”, zegt zijn moeder. “Sami speelde op school altijd al wel leuk toneel, maar zingen deed hij niet zo veel.” Hij zit ook pas sinds kort op zang- en dansles.

Sami heeft nog een goeie tip voor andere kinderen die auditie willen doen: “Je moet heel veel in jezelf geloven. Niet denken dat je het niet kunt. Dan lukt het echt.”

(artikel juli 2010)

3 reacties op “Sami blij met rol Kruimeltje

Geef een reactie

